21 kwietnia 2015 r. mobilność jako czynnik rankingowy

Google daje nam czas do 21 kwietnia br. na dostosowanie swojej strony do obsługi na urządzeniach mobilnych. O responsywności strony pisałem w poprzednim wpisie. Na szczęście dla właścicieli witryn niereponsywnych ten czynnik rankingowy będzie dotyczył tylko wyszukań mobilnych. To dobra wiadomość dla niechętnych do zmian, ale czy na pewno? Otóż rośnie procent wyszukań mobilnych (tablety, komórki) w stosunku do wyszukań desktopowych (PC, laptop). Gdy tendencja się utrzyma to wg prognoz już wkrótce wyszukania mobilne mogą nawet wyprzedzić i zdominować rynek wyszukiwarek. W tej sytuacji mobilna, responsywna strona to będzie konieczność. Jej brak będzie oznaczał spory spadek ruchu na stronie.

Jak sprawdzić czy Twoja strona przechodzi pomyślnie testy mobilności? Wystarczy wpisać adres do specjalnej strony google.

Liczy się również szybkość

Samo uruchomienie wersji mobilnej nie wystarczy. Strona powinna działać szybko pod kątem mobilnym. Wolne strony zostaną oznaczane w wynikach wyszukiwania czerwonym napisem SLOW. Szybkość działania strony na komputery i komórki można sprawdzić pod tym adresem.

Nowe wytyczne to nowa możliwość na zarobek dla wielu firm – zwłaszcza zajmujących się tworzeniem stron www, także można się spodziewać wysypu nowych ofert. Zmienia to też pracę pod kątem pozycjonowania stron – dochodzą kolejne czynniki do wprowadzenia.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + czternaście =