Ewydanie - rozkładówka

Tak wygląda praca grafika DTPAktualnie, wszystkie gazety i czasopisma są przygotowywane komputerowo. Operator DTP jest odpowiedzialny za skład i przygotowanie do druku. Nie jest to praca łatwa i wymaga konkretnego wykształcenia, ale zapotrzebowanie na operatorów DTP jest duże. Pomimo stresu, który odczuwają pracownicy, branża jest bardzo rozwojowa i łatwa o awans. Ale od początku.

Czytaj dalej

Lubisz pisać? Masz grupę osób, które chciały by coś pokazać i przedstawić siebie w gazecie? Wpadłeś na pomysł pracy jako dziennikarz ? Uwielbiasz swoje miejsce zamieszkania, i chcesz aby jego mieszkańcy mieli ciągły dostęp do najnowszych newsów z dzielnicy? To świetna sprawa, tylko ile kosztuje taka gazeta?

Czytaj dalej

Skład magazynów dla VFP Communications

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę przy składzie czasopism z domem mediowym VFP Communications Ltd. Jest on wydawcą trzech ogólnopolskich miesięczników:

  • „Media & Marketing Polska” – najstarszy ogólnopolski magazyn poświęcony szeroko rozumianym mediom, reklamie i marketingowi.
  • „Handel” to wydawany od 1993 roku ogólnopolski tytuł skierowany do właścicieli i kierowników sklepów z kanału tradycyjnego, hurtowni oraz producentów branży produktów szybko zbywalnych – FMCG.
  • „Food Service”, ogólnopolskie czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli gastronomii, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli.
Agenda SEM KRK w 2016 r.

Przedstawiciel Studio Grafpa miał okazję zawitać na trzecim spotkaniu pasjonatów marketingu internetowego organizowanym przez DEVA GROUP w Krakowie. Spotkanie obyło się 7 października 2016 r. w kawiarni Pauza In Garden. W spotkaniu wzięło udział 6 prelegentów, a następnie odpowiadali oni na pytania zgłoszone wcześniej przez uczestników. Oto nasze subiektywne wrażenia i podsumowanie wystąpień, oraz to co można z tego było wyciągnąć konstruktywnego dla pozycjonowania stron, czy też pozycjonowania sklepów internetowych.

Czytaj dalej

pozycjonowanie ikona

Czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu jest szybkość ładowania strony. Szybsza strona oznacza wyższe pozycje – google uznaje za istotną rolę użyteczności stron dostarczanych użytkownikom, zwłaszcza przy coraz częstszych wyszukiwaniach mobilnych. Szybkość swojej strony można sprawdzić narzędziami:

Czytaj dalej

Copywriter darmowe zdjęcia

Jak zwiększyć zauważalność tekstu w sieci?

Copywriter darmowe zdjęciaSam tekst – choćby był najwyższej jakości – to nie wszystko. Każdy artykuł na pierwszy rzut oka wygląda przecież jak wszystkie inne treści – jest zlepkiem literek i akapitów. Co zrobić, by pośród tysięcy innych w sieci, to właśnie nasze dzieło rzuciło się w oczy i przyciągnęło uwagę internautów? Zauważalność tekstu na tle innych jest niezwykle ważna zarówno dla blogerów, pragnących wypromować swoje strony, jak i dla copywriterów tworzących content marketing. Najprostszym sposobem na zwiększenie popularności wpisu jest dodanie do niego zdjęcia, które będzie wiązać się z tematyką artykułu. Z wielu badań wynika, iż to właśnie obrazki i fotografie przykuwają największą uwagę – warto umiejętnie wykorzystać tę możliwość. Tutaj jednak pojawia się kwestia, z którą wiele osób ma problem, bądź o której po prostu nie wie, a mianowicie to, jakie zdjęcia możemy wykorzystać w swoim wpisie.

Zdjęcia pomagają również ulepszyć naszą stronę pod kątem optymalizacji i seo – odpowiednio zoptymalizowana grafika pomaga w podniesieniu pozycji strony.

Zdjęcia na bloga – skąd można pobrać bez konsekwencji?

Większości wydaje się, że wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło, pobrać zdjęcie, a następnie umieścić je w swoim tekście – bo przecież skoro są ogólnodostępne, to właśnie po to, byśmy mogli z nich korzystać. Otóż nie – i niestety nadal niewielu internautów zdaje sobie sprawę z konsekwencji, jakie mogą ich czekać za takie postępowanie. Chodzi o prawa autorskie do fotografii – wbrew pozorom podanie źródła zdjęcia także nie rozwiązuje sprawy, mimo takiego przekonania wśród ogółu. Powiada się, iż to, co nie jest wyraźnie zabronione – jest dozwolone. Jednak nawet jeśli autor danej fotografii nie zaznacza na swojej stronie wyraźnie, że nie pozwala wykorzystywać jej zawartości – tak czy tak nie powinniśmy tego robić. Lepiej napisać do autora interesującego nas dzieła z pytaniem o zgodę na wykorzystanie zdjęcia – brak przychylności wobec prośby zdarza się niezwykle sporadycznie, najczęściej zaś autor cieszy się, że jego dzieło komuś się podoba. Jednak jeśli niekoniecznie chcesz korzystać z takiej formy pozyskiwania materiałów – skorzystaj z alternatywnej metody, jaką są banki zdjęć.

Legalnie i za darmo – najlepsze banki zdjęć

Banki zdjęć to nic innego, jak serwisy, w których gromadzone są zdjęcia do dowolnego użytku -zarówno prywatnego, jak i komercyjnego – co oznacza, że zamieszczone tam fotografie można wykorzystać gdzie się chce, bez żadnych konsekwencji. Ich autorzy bowiem zrzekają się praw autorskich, dzięki czemu mamy pełną dowolność. Gdzie zatem szukać legalnych, bezpiecznych zdjęć na bloga czy do wpisu copywriterskiego? Oto lista dziesięciu najpopularniejszych miejsc:

  1. Pixabay.com

To serwis, w którym znajduje się dużo rozmaitych zdjęć. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania hasło (w języku polskim bądź angielskim), by uzyskać całkiem sporą listę, bardzo dobrych jakościowo fotografii. W zależności od tematyki, zdjęć może być nawet na kilka podstron. Serwis ten jest całkowicie darmowy.

  1. Freeimages.com

Serwis ten oferuje kilkaset tysięcy zdjęć, które wyszukiwać możemy wpisując dane hasło, bądź po kategoriach. Free Images to także baza darmowych zdjęć, jednak ma małe utrudnienie: by pobierać zdjęcia w dużej rozdzielczości, należy założyć konto w serwisie.

  1. Unsplash.com

Znajdują się tutaj zdjęcia wyśmienitej jakości. Podobnie jak w przypadku poprzedników, wystarczy wpisać hasło w pasek wyszukiwania, by otrzymać oszałamiające wyniki. Jedyny minus serwisu polega na tym, iż bezpłatnie możemy pobrać tylko 10 zdjęć co 10 dni – jednak ich jakość skutecznie rekompensuje tą niedogodność.

  1. Kaboompics.com

To kolejny serwis oferujący zdjęcia wysokiej jakości. Wyszukiwanie fotografii możliwe jest dzięki podziałowi na kategorie, albo wpisania hasła. Co ciekawe, jest to serwis prowadzony przez jedną osobę i to tylko jej zdjęcia znajdują się w serwisie. Niech to jednak nikogo nie zraża, bowiem to bank naprawdę dobrych fotografii.

  1. Flickr.com

Flickr oferuje także możliwość korzystania z darmowego zbioru zdjęć – drobna komplikacja polega wyłącznie na tym, że aby móc skorzystać z tej opcji, trzeba zaznaczyć wyszukiwanie z licencją Creative Commons. Wówczas zyskujemy sporo świetnej jakości zdjęć do dowolnego wykorzystania.

  1. Morguefile.com

To jeden z najstarszych i najpopularniejszych serwisów z darmowymi zdjęciami. Pozwala on na wykorzystywanie zdjęć zarówno w celach osobistych, jak i komercyjnych.

  1. Raaaw.com

To bardzo bogaty serwis, w którym właściwie każdy znajdzie coś dla siebie. Wyszukiwanie interesujących nas fotografii ułatwia podział na kategorie i tagi, znajdujące się u dołu strony.

  1. SplitShire.com

Serwis ten jest dość często aktualizowany, co jest jego niewątpliwie największą zaletą. Wyszukiwarka zdjęć działa bardzo sprawnie, a zdjęcia są naprawdę dobrej jakości.

  1. Picjumbo.com

Zdjęcia podzielone są tutaj na tematyczne kategorie, a także są bardzo dobrej jakości. Serwis ten pozwala na wykorzystywanie zdjęć zarówno na użytek własny, jak i komercyjny.

  1. Imcreator.com

To baza zdjęć oferująca zarówno pojedyncze fotografie, jak i tekstury, ikonki, a nawet grafiki. Do serwisu tego zdjęcia dostarcza ponad 1000 użytkowników, zaś wszystkie można wykorzystać także w celach zarobkowych.

Copywriting blog

Copywriter i copywriting – co to jest?

copywriter ikonaJeśli jesteś w miarę aktywnym użytkownikiem Internetu, nieraz spotkałeś się zapewne z terminem copywriter. W dowolnym tłumaczeniu słowo to kojarzy się z kimś kopiującym coś, a jednocześnie piszącym, tworzącym. Copywriting jednak nie ma nic wspólnego z dublowaniem treści bądź przepisywaniem czegoś – wręcz przeciwnie! Kim więc jest copywriter i na czym polega jego praca? Najprościej mówiąc – jest to osoba zajmująca się tworzeniem treści: najczęściej tekstów i sloganów reklamowych – nie tylko tych publikowanych w sieci, ale także w prasie, radiu, telewizji oraz na ulotkach i broszurach reklamowych. To zawód, w obręb którego wchodzi dość sporo – stanowisko to łączy w sobie bowiem obowiązki (i wymaga przy tym umiejętności) redaktorskich, dziennikarskich oraz marketingowych. Copywriter kojarzy się przeważnie z pracownikiem agencji reklamowej, jednak jest to skojarzenie dość niesprawiedliwe względem tego, czym naprawdę się zajmuje. W praktyce bowiem uczestniczy on w całym procesie tworzenia materiału w różnych miejscach: począwszy od ustalenia oprawy graficznej, poprzez tworzenie tekstów, a nawet pisanie scenariuszy filmów reklamowych aż do radiowych spotów. Copywriter może pracować w agencji marketingowej, ale także w wydawnictwie bądź jako wolny strzelec – podejmując się pojedynczych zleceń.

Czy każdy może zostać copywriterem?

Co jest najważniejsze w pracy copywritera? Przede wszystkim predyspozycje – wykształcenie kierunkowe, takie jak dziennikarstwo, filologia polska czy studia związane z marketingiem i reklamą mogą pomóc w tym zawodzie, lecz bez określonych umiejętności nie ma dobrego copywritera. Przede wszystkim trzeba biegle i bezbłędnie posługiwać się językiem, w jakim tworzy się tekst (oraz znać pewne jego schematy), a także bezbłędnie przełożyć myśli na słowo pisane. Umiejętność pracy pod presją czasu to kolejna cecha, bez której ciężko być skutecznym copywriterem – niejednokrotnie trzeba błyskawicznie reagować na działania konkurencji bądź wywalczyć dla siebie zlecenie. To branża, w której kreatywność i lotność umysłu są najważniejszymi cechami. Obok copywritera tworzącego wysokiej jakości treści, istnieje także zawód seo – copywritera. Tym różni się on od samego copywritera, iż tworzy takie treści na strony internetowe, których zadaniem jest poprawienie pozycji danej strony w wyszukiwarkach.

Jak zacząć i gdzie szukać zleceń?

Do tego, by zostać copywriterem, droga nie jest wcale ani długa, ani wyboista. Najtrudniejsze są początki, a więc znalezienie sposobu na to, jak przebić się wśród konkurencji (a tej, zwłaszcza w seo – copywritingu, nie brak) i dać się zauważyć, a następnie uczynić swoje nazwisko znaczącym w branży. Na starcie najłatwiej zacząć właśnie od seo – copywritingu, pisząc proste i średniej jakości tak zwane precle – a więc teksty pisanie głównie po to, by zobaczyły je roboty Google. W takich treściach nie jest ważna jakość, a fraza kluczowa dla danej strony. Oprócz precli początkujący seo – copywriter zajmuje się także pisaniem tekstów na blogi zapleczowe (prowadzące do strony Klienta), a także opisów do katalogów. Zarobki na początku nie będą oszałamiające – pierwsze kilka, czy nawet kilkanaście miesięcy to czas głównie na zdobywanie doświadczenia i poznawania charakterystyki zawodu – wtedy bardziej dorobisz niż zarobisz. W sieci istnieje kilka stron, na których można zaprezentować swoją twórczość – pokazać bloga, napisać przykładowy tekst, walczyć o zlecenia. Kilka najpopularniejszych miejsc w sieci dla freelancerów to na przykład: freelancer.com, getak.pl, inclick.pl oraz oferia.pl. Jeśli poczułeś, że to zajęcie dla Ciebie – spróbuj od razu!

Dla wygody naszych klientów uruchomiliśmy nowe połączenie telefoniczne – stacjonarne. Pozwoli na lepszą jakość rozmów oraz niższą cenę połączeń dla osób posiadających płatne rozmowy. Można korzystać z niego w godzinach od 8-16-tej. Numer to: 12 31-44-998

Sprawdź jak możesz się z nami skontaktować.

pozycjonowanie ikona

Od 2,5 roku pozycjonowanie przeszło małe trzęsienie ziemi – masy linków i byle jaka treść i wygląd strony przestały się liczyć. Jednak Google na tym nie poprzestało, ewolucja trwa ciągle. Oto przegląd czynników, które w 2015 r. odgrywają coraz mniejszą rolę, a przy przesadzie mogą zaszkodzić pozycjom strony w SERP (Search Engine Results Page).

Zdeprecjonowane i mało istotne faktory wpływu na pozycję

Linki

1) Słowa kluczowe w anchorach linków do strony. Niegdyś automaty spamowały tysiącami linków z powtarzającymi się anchorami exact match (dopasowanie ścisłe np. dla strony o fryzjerze w Krakowie fraza exact match to Fryzjer Kraków), następnie za takie coś można było otrzymać filtr, ale zawsze jakiś procent linków z anchorem ze słowem kluczowym w nazwie miał znaczenie. Obecnie wpływ tego czynnika jest zerowy.

2) Stosunek linków no-follow do ogólnej liczby linków. Różnicowanie linków z atrybutem no i do follow nie ma większego znaczenia.

3) Wiek linków. Dawno zdobyte odnośniki nie wpływają dodatnio na pozycję strony – ważniejsza jest duża liczba i jakość linków

Faktory techniczne

1) Flash na stronie. Tutaj akurat sytuacja mało się zmieniła – animacje flash przeszkadzają w osiągnięciu wysokich pozycji.

2) Słowo kluczowe w domenie. Wg searchmetrics utraciło pozytywny wpływ na pozycję.

3) Domena .com. Nie ma wpływu na pozycję.

Faktory UX – użytkownicy

1) Reklamy Adsense i Adlinks na stronie. Nie mają znaczenia

2) Materiał wideo na stronie. Nie pomaga uzyskać wyższej pozycji

Strona

1) Słowo kluczowe w linkach wychodzących. Generalnie unikajmy większej ilości linków wychodzących ze strony.

2) Słowo kluczowe w opisie. Ja bym mimo wszystko umieścił :)

Informacje podane za searchmetrics.com.

Skład tekstu po angielsku (skład tekstu po ang. – typesetting) nie różni się właściwie wiele od składu DTP po polsku. Istnieje jednak kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę.

 

1. Dzielenie wyrazów

Oczywiście ustawić musimy język angielski, w przeciwnym razie słowa będą się dzielić nieprawidłowo.

Dzielenie przy składzie po angielsku

2. Cudzysłowy

W języku polskim występuje dolny otwierający i górny zamykający, natomiast w języku angielskim oba są górne.

Cudzysłowa - skład po angielsku

3. Pisownia przypisów

W przeciwieństwie do języka polskiego, gdzie prawidłowy jest zapis numeru przypisu przed przecinkiem czy kropką (1,), w języku angielskim wstawiamy go po: ,2

4. Pierwsze akapity

Powszechnym zwyczajem jest brak wcięcia w pierwszym akapicie.