Pozycjonowanie – co straciło ważność w 2015 r.
Od 2,5 roku pozycjonowanie przeszło małe trzęsienie ziemi – masy linków i byle jaka treść i wygląd strony przestały się liczyć. Jednak Google na tym nie poprzestało, ewolucja trwa ciągle. Oto przegląd czynników, które w 2015 r. odgrywają coraz mniejszą rolę, a przy przesadzie mogą zaszkodzić pozycjom strony w SERP (Search Engine Results Page).
Zdeprecjonowane i mało istotne faktory wpływu na pozycję
Linki
1) Słowa kluczowe w anchorach linków do strony. Niegdyś automaty spamowały tysiącami linków z powtarzającymi się anchorami exact match (dopasowanie ścisłe np. dla strony o fryzjerze w Krakowie fraza exact match to Fryzjer Kraków), następnie za takie coś można było otrzymać filtr, ale zawsze jakiś procent linków z anchorem ze słowem kluczowym w nazwie miał znaczenie. Obecnie wpływ tego czynnika jest coraz mniejszy.
2) Stosunek linków no-follow do ogólnej liczby linków. Różnicowanie linków z atrybutem no i do follow nie ma większego znaczenia.
3) Wiek linków. Dawno zdobyte odnośniki nie wpływają dodatnio na pozycję strony – ważniejsza jest duża liczba i jakość linków
Faktory techniczne
1) Flash na stronie. Tutaj akurat sytuacja mało się zmieniła – animacje flash przeszkadzają w osiągnięciu wysokich pozycji.
2) Słowo kluczowe w domenie. Wg searchmetrics utraciło pozytywny wpływ na pozycję.
3) Domena .com. Nie ma wpływu na pozycję.
Faktory UX – użytkownicy
1) Reklamy Adsense i Adlinks na stronie. Nie mają znaczenia
2) Materiał wideo na stronie. Nie pomaga uzyskać wyższej pozycji
Strona
1) Słowo kluczowe w linkach wychodzących. Generalnie unikajmy większej ilości linków wychodzących ze strony.
2) Słowo kluczowe w opisie. Ja bym mimo wszystko umieścił :)
Informacje podane za searchmetrics.com.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!