Pozycjonowanie sklepu internetowego cennik

Pozycjonowanie sklepu internetowego - optymalizacja zysków

Na skróty:

Jaka jest cena pozycjonowania sklepu internetowego? To jest podstawowe pytanie klientów z którym można się spotkać. Cena przede wszystkim zależy od:

  • stopnia trudności i konkurencyjności słów kluczowych i branży – sklepy internetowe z odzieżą dziecięcą, sprzętem elektronicznym są kosztowniejsze do wypozycjonowania niż np. zdrowa żywność, czy sprzęt do sauny. Fraza “spodnie dresowe” jest o wiele trudniejsza do wypozycjonowania niż “eleganckie spodnie dresowe męskie”
  • ilości pracy na stronie: im lepiej przygotowany sklep pod kątem pozycjonowania tym niższy abonament za optymalizację i poprawę błędów
  • liczby wybranych fraz: im więcej fraz, tym większa cena w przypadku ich wejścia na pierwszą stronę Google
  • wybranych dodatkowych sposobów na marketing sklepu – prowadzenie Social media – Facebooka, Twittera, Google +, Pinteresta, marketingu szeptanego, content marketingu, czyli rozbudowy wartościowej treści na stronie

Jak obniżyć cenę pozycjonowania sklepu internetowego?

  • zamiast zamawiania opisów produktów u copywritera, można je samemu przygotować – prowadzący biznes powinien znać swoją branżę i przygotować lepsze teksty niż copywriter – optymalizacją tych tekstów zajmiemy się my
  • zamiast zlecać poprawki techniczne na stronie programiście, przy odrobinie zaangażowania i szukania w google można podstawowe naprawy wykonać samemu
  • dobrać różnorodne i łatwiejsze słowa kluczowe – im większa różnorodność pozycjonowanych słów tym większa możliwość dotarcia do klienta. W sytuacji dużej konkurencji czasem lepiej wybrać większą liczbę dłuższych fraz i szybciej pozyskać klientów niż walczyć o trudne frazy silnymi markami istniejącymi od dawna na rynku

Jak szybko można wypozycjonować sklep internetowy?

Jak szybko wypozycjonować sklep internetowyA co za tym idzie jak najszybciej pozyskać klientów z Google i nie tylko:

  • dobierając odpowiednio łatwiejsze słowa kluczowe – wielowyrazowe – tzw. długi ogon, po wypozycjonowaniu łatwiejszych fraz zabieramy się za średnio trudne a potem trudniejsze. Ważne by tak zoptymalizować sklep internetowy by dana podstrona kategorii bądź produktu zbierała ruch z Google na kilka pokrewnych słów kluczowych – zarówno trudnych jak i łatwych
  • poprzez odpowiednio prowadzony marketing szeptany można wesprzeć pozycjonowanie sklepu i dodatkowo poszerzyć zakres wyszukań i kliknięć w linki do sklepu – niemal natychmiast
  • odpowiednio przygotowana kampania na social media potrafi pozyskać klientów spoza google, ale również poprawić pozycje w wyszukiwarce – social media też są czynnikiem rankingowym
  • poszerzając bazę tematycznych artykułów na stronie

Co do gwarancji zdobycia określonych miejsc – trzeba być ostrożnym przy niektórych ofertach na pozycjonowanie z allegro czy też obietnicach top 3 – osoby je oferujące mogą korzystać technik pozyskiwania linków, które przynoszą krótkotrwały skutek, a potem sklep może być narażony na kary od Google.

My preferujemy spokojną pracę od podstaw która przynosi długotrwały efekt.

Audyt sklepu internetowego

Wykonujemy audyt sklpu internetowegoJuż na etapie wyceny oceniamy stopień optymalizacji i liczbę rzeczy do poprawienia na stronie sklepu. Dobrą praktyką jest zgłoszenie strony do Google Search Console i sprawdzenie czy nie ma kar ręcznych. Pozostałe rzeczy:

  • wersja strony – www lub bez i przekierowanie
  • widoczność brandu – marki
  • zaindeksowanie sklepu – ewentualne błędy indeksacji – zbyt mała lub duża ilość zaindeksowanych podstron
  • wersja responsywna strony – dobre wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych: komórkach i tabletach
  • szybkość działania strony – kompresja, rozmiary zdjęć, cache strony
  • teksty na stronie – unikalność, unikanie duplikatów, stosowanie tagów kanonicznych
  • odpowiednie pliki htaccess i robots.txt
  • poprawność struktury url i hierarchii kategorii strony
  • poprawność, przygotowanie, zróżnicowanie, dopasowanie meta tagów do podstron
  • stosowanie nagłówków, wytłuszczeń w  tekście
  • optymalizacja zdjęć
  • linkowanie wewnętrzne

Dobór słów kluczowych dla sklepu

Dobór odpowiednich słów kluczowych to droga do sukcesu w pozycjonowaniu sklepów internetowychZanim jeszcze rozpoczniemy pracę przy sklepie internetowym należy sporządzić wycenę i przesłać do klienta. Podstawowym elementem doboru słów kluczowych jest wykorzystanie wiedzy klienta o swoim sklepie – ofercie, asortymencie, wykonywanych usługach. Następnie należy przeanalizować szacowaną liczbę wyszukań na dane frazy i dobrać je optymalnie pod względem liczby odwiedzin i stopnia trudności. Taką listę sprawdzonych słów kluczowych przesyłamy do klienta do wyboru.

Umowa na pozycjonowanie sklepu internetowego

Obecnie preferujemy umowę mieszaną: stały abonament za optymalizację sklepu, prowadzenie marketingu sklepu i pozyskiwanie linków + rozliczenie za efekt w postaci płatności za pozycję słów kluczowych – po ich wejściu na pierwszą stronę Google. Pozwala to na niższe koszty dla klienta zwłaszcza w początkowej fazie pracy nad stroną.

Czas trwania umowy to najczęściej od pół roku do roku – następnie przechodzi ona na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenie w ciągu miesiąca. Dopuszczamy wtedy możliwość negocjacji liczby fraz, doboru nowych, zmiany fraz i kwoty abonamentu.

Rozliczanie

W ostatnim dniu miesiąca wysyłamy szczegółowy raport z wykonanych prac wraz z wyciągiem z programu monitorującego. Są w nim wypisane frazy wraz z ich pozycją w danym dniu miesiąca. Metody na rozliczanie za efekt są dwie:

  1.  Za pozycję słowa kluczowego na ostatni dzień miesiąca – tutaj zdarzają się przypadki że fraza może pod koniec miesiąca wejść na miejsca płatne – do top 10, ale kij ma dwa końce – w ostatnich dniach miesiąca fraza może wyskoczyć z pierwszej dziesiątki i opłaty nie ma. Takie sytuacje zdarzają się na początkowych etapach pracy.
  2. Za średnią pozycję słowa kluczowego w top 10 w ciągu miesiąca program monitorujący oblicza kwotę na podstawie liczby wystąpień frazy w top 10 w poszczególnych dniach

Optymalizacja sklepu internetowego

W zależności od systemu CMS na którym postawiony jest sklep internetowy – Magento, PrestaShop, Shoper lub inny mniej znany – pracę rozpoczynamy od naprawy podstawowych błędów optymalizacyjnych, które wykazał audyt. Na tym etapie możemy posiłkować się pomocą programisty. Część pracy można wykonać automatycznie – stosując odpowiednie otagowanie szablonów: do tytułów, opisów, nagłówków stron. To ważne zwłaszcza w przypadku sklepów z tysiącami produktów.

W drugiej kolejności pracujemy nad tekstami na stronach – głównej, kategoriach, wpisach – w sytuacji gdy klient nie jest w stanie takie teksty przygotować zamawiamy je u współpracujących z nami copywriterów. Dodatkowo sprawdzamy ich unikalność i optymalizujemy.

W trzecim etapie prowadzimy kampanię marketingową dla sklepów i zdobywamy linki do strony. Pozwala to zbudować markę i pozyskać klientów z różnych źródeł.

W trakcie pracy często sprawdzamy wdrożone rozwiązania i ponownie weryfikujemy optymalizację i indeksację serwisu. Wykonujemy kopie zapasowe stron i baz danych, sprawdzamy czy teksty nie są kopiowane na inne serwisy – zwłaszcza na pozycjonowanych podstronach sklepu.

UX – funkcjonalność i dostosowanie sklepu do klientów – użytkowników

Pozycjonowanie sklepu internetowego - optymalizacja koszykaNawet świetnie zoptymalizowany i pozycjonowany sklep internetowy może nie przynosić dochodów, gdy nie jest przyjazny dla użytkownika – klienta.  Oto kilka rzeczy na które zwracamy uwagę:

  • przejrzysta struktura strony – zasada trzech kliknięć – od strony głównej do końcowego produktu klient powinien dotrzeć nie wykonując więcej niż 3 kliknięcia
  • napisy na stronie powinny być czytelne, a serwis nie powinien być przeładowany grafiką
  • wyraźny button dodaj do koszyka
  • możliwość dokonania zakupu bez rejestracji, niepotrzbne utrudnienia, np. potwierdzanie zakupu poprzez kliknięcie potwierdzenia w mailu
  • koszyk – informowanie o koszcie koszyka, możliwość edycji koszyka, przypominanie porzuceniu koszyka, ścieżka zakupów w koszyku
  • Przejrzysta informacja o kosztach przesyłki
  • Duża ilość rodzajów płatności

Zapisz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Projektowanie okładki książki, płyty CD, gazety

Projektowanie okładek na książki, płyty CD i gazety wymaga wielu umiejętności i zdolności. Sam zmysł graficzny, choć bardzo […]

Skład książki popularnonaukowej

Skład książki popularnonaukowej, odtworzenie rysunków, przygotowanie kolorowej wkładki i przygotowanie do druku. Przygotowanie do druku zdjęć.  Oferta na […]

Zamknij