Pozycjonowanie - strony responsywne

Pozycjonowanie – strony responsywne

Google zdążyło przyzwyczaić pozycjonerów do zmian swojego algorytmu, na początku roku jednak znów zaskoczyło. W Google Webmaster Tools wiele stron otrzymało powiadomienie:

Napraw problemy z obsługą witryny .... na urządzeniach mobilnych

Oznacza to nie mniej nic więcej, że jeśli Twoja stronie nie jest responsywna (dostosowująca swoją rozdzielczość do urządzeń ją wyświetlających – np. komórek, tabletów) google będzie ją karało! Kara polegać ma na tym, że nie responsywna strona będzie niżej w wynikach wyszukiwania (jeśli oczywiście strony konkurencji o podobnej sile będą responsywne). Co to oznacza dla firm utrzymujących się z ruchu z google łatwo powiedzieć – niższe dochody – mniej potencjalnych klientów.

Na co trzeba zwrócić uwagę przy responsywności?

  • Mała czcionka utrudnia czytanie tekstu
  • Okno robocze urządzenia przenośnego nie jest ustawione
  • Linki zbyt blisko siebie
  • Treść szersza niż ekran

Skomentuj

Przeczytaj poprzedni wpis:
Agenda SEM KRK w 2016 r.
SEMKRK – podsumowanie spotkania pasjonatów marketingu internetowego w Krakowie

Przedstawiciel Studio Grafpa miał okazję zawitać na trzecim spotkaniu pasjonatów marketingu internetowego organizowanym przez DEVA GROUP w Krakowie. […]

Zamknij