Pozycjonowanie – strony responsywne
Google zdążyło przyzwyczaić pozycjonerów do zmian swojego algorytmu, na początku roku jednak znów zaskoczyło. W Google Webmaster Tools wiele stron otrzymało powiadomienie:
Oznacza to nie mniej nic więcej, że jeśli Twoja stronie nie jest responsywna (dostosowująca swoją rozdzielczość do urządzeń ją wyświetlających – np. komórek, tabletów) google będzie ją karało! Kara polegać ma na tym, że nie responsywna strona będzie niżej w wynikach wyszukiwania (jeśli oczywiście strony konkurencji o podobnej sile będą responsywne). Co to oznacza dla firm utrzymujących się z ruchu z google łatwo powiedzieć – niższe dochody – mniej potencjalnych klientów.
Na co trzeba zwrócić uwagę przy responsywności?
- Mała czcionka utrudnia czytanie tekstu
- Okno robocze urządzenia przenośnego nie jest ustawione
- Linki zbyt blisko siebie
- Treść szersza niż ekran
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!