Projektowanie katalogów i folderów

Custom publishing - skład kwartalnika

Projektowanie katalogów i folderów reklamowych

Za wizerunkowy aspekt korporacji odpowiada nie tylko logo czy strona internetowa. Sprawdzonym narzędziem o charakterze promocyjnym i reklamowym są katalogi i broszury, w których klient znajdzie informacje o przedsiębiorstwie. Dlatego tak ważne jest, żeby katalog został zaprojektowany skrupulatnie, krok po kroku z uwzględnieniem strategii marketingowej. O zaprojektowanie katalogu możemy zwrócić się do agencji reklamowej, która wykona dla nas estetyczny projekt i dostosuje jego formę do specyfikacji naszej firmy. Zaczynamy od wyboru agencji reklamowej lub grafika, który zajmie się identyfikacją folderu dla naszej firmy. Na tym etapie posiłkujemy się rankingami lub korzystamy z portali zrzeszających freelancerów.

Wyceń katalog dla siebie w Studiu Grafpa.

Nakreślenie grupy odbiorców

Pierwszym krokiem zawsze jest nakreślenie grupy odbiorców i skorzystanie z danych dostępnych w internetowych źródłach. Powiedzą one projektantowi o grupie docelowej. Ważne jest, żeby spełnić oczekiwania odbiorców, do jakich kierujemy broszurę. Forma katalogu kierowana do deweloperów czy na przykład potencjalnych klientów restauracji zawsze będzie się różniła. Należy wciąć pod uwagę wielkość firmy, jej zasięgi i pozycję spośród konkurencji.

Przygotowanie elementów składowych

Następnym krokiem jest koncepcja wykonania poszczególnych elementów składowych takich jak rozmieszczenie fotografii, tekstu i nagłówków, ale w szczególności hasła reklamowego, które będzie promowało naszą ofertę. Jeden z fundamentalnych kroków w całym projekcie. Chwytliwy slogan zachęci klienta do zapoznania się z dalszą ofertą. Efektem odpowiedniego działania na tym etapie będzie skuteczne pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Wykonanie sesji zdjęciowej lub wybranie materiałów ze stocków oraz zakup licencji. W przypadku kiedy korzystamy ze zdjęć nienależących do nas, niezwykle ważne jest zwrócenie uwagi na licencję, która przekazuje nam prawa do korzystania z materiałów. Fotografie mają oddawać ducha przedsiębiorstwa i być wizualizacją czego dotyczy nasza oferta.

Wstępny projekt graficzny katalogu korporacyjnego

Kolejne działania obejmują wstępny projekt graficzny z uwzględnieniem każdego elementu poprzez tekst i zdjęcia, aż po rozmieszczenie kolumn z informacjami o naszej ofercie i działaniach przedsiębiorstwa. Agencja reklamowa sugeruje się oczekiwaniami Twoich odbiorców i tworzy projekt, który zaabsorbuje uwagę grupy docelowej. Ostatnim krokiem jest druk. Po akceptacji projektu przez klienta można przejść do realizacji projektu. Końcowy projekt powinien zawierać informacje o firmie, akcentować jakość oferowanych usług i być kompletnym zestawem informującym o celach.

Zwykle przygotowuje się stały layout katalogu w którym w różny sposób komponujemy zdjęcia i tekst. Warto również mieć korektorkę, która przeglądnie tekst, aby uniknąć błędów.

Druk katalogu firmowego

Najczęściej katalog korporacyjny w wersji reklamowej to gruby papier kredowy środka i jeszcze grubsza foliowana okładka. Warto również dodać lakier dyspersyjny, aby wyróżnić błyskiem kluczowe elementy np. logo. Nie zapominajmy o wersji mobilnej katalogu, który można wysyłać w pdf poprzez newsletter, albo dać do pobrania na stronie internetowej. Tutaj ważne będzie odpowiednie umieszczenie odnośników, które pozwoli w trakcie przeglądania na kliknięcie i przeniesienie do strony internetowej z ofertą.

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwanaście − trzy =