All posts in Blog

Usługi DTP Kraków

Aktualnie, wszystkie gazety i czasopisma są przygotowywane komputerowo. Operator DTP jest odpowiedzialny za skład i przygotowanie do druku. Nie jest to praca łatwa i wymaga konkretnego wykształcenia, ale zapotrzebowanie na operatorów DTP jest duże. Pomimo stresu, który odczuwają pracownicy, branża jest bardzo rozwojowa i łatwa o awans. Ale od początku.

Jak zostać operatorem DTP

Przyda się wszystko co związane z grafiką i komputerami. Technikum grafiki i poligrafii cyfrowej lub informatyczne będzie zaletą. Ukończona szkoła wyższa z kierunkiem takim jak, na przykład grafika komputer i DTP to przepustka do pracy w zawodzie. Ukończone studia dają pracodawcy informacje, że masz odpowiednie kwalifikacje i umiejętności do pracy w zawodzie. Oczywiście, brak studiów kierunków to nie koniec, równie dobrze możemy wybrać się na szkolenia dotyczące operatora DTP lub techniki druku. Taki kurs zapewni nam większe szanse na uzyskanie dobrej pracy. Samouki również mają szanse na zatrudnienie, ale w tym przypadku zazwyczaj trzeba wykazać swoją wiedzę na stażu w firmie.

Obowiązki operatora DTP

Przede wszystkim, operator odpowiedzialny jest za pracę nad tekstem, a oprócz tego nad projektami graficznymi i elementami grafiki. Jego praca ma na celu połączenie tekstu i grafiki, tak żeby wszystko razem tworzyło dobrą kompozycję. Zadaniem operatora jest łamanie tekstu, czyli tworzenie kolumn. Musi wykonać taką korektę, żeby tekst wyglądał estetycznie, a nie stracił pierwotnego sensu. Dobry operator potrafi pracować w wielu programach do projektowania, takich jak Adobe InDesign, Photoshop, Ilustrator czy Corel Draw. Na twojej głowie jest określenie formatu strony, marginesów i spadów. DTP-owiec tworzy w swojej głowie projekty, które potrafi szybki i sprawnie zrealizować pomimo presji czasu.

Poligrafia

Operator DTP powinien znać się na poligrafii. Warto poświęcić trochę czasu na doszkolenie się w tej dziedzinie przed rozpoczęciem pracy jak DTP-owiec.  W skrócie, poligrafia to ogół czynności związanych z technologiami i procesami wytwarzania druku. Projektując materiały, które będą później powielane metodami poligraficznymi warto wiedzieć jak to się dzieje. Z czasem i zdobyciem doświadczenia w DTP będzie mogli zarządzać pracą w drukarni i sterować urządzeniami poligraficznymi.

Czy warto zostać operatorem DTP?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. DTP wymaga od nas dużego nakłady pracy, własnej wiedzy, umiejętności posługiwania się programami graficznymi i projektowymi. Nauczenie się tego wszystkiego wymaga wiele chęci i wolnego czasu. Z drugiej strony jednak, patrząc na to jak dynamicznie rozwija się branża warto spróbować. Na brak miejsc pracy i perspektyw rozwoju nie można narzekać. Ostateczną decyzje musimy jednak podjąć sami.

 

Wydanie gazety lokalnej

Ile kosztuje wydanie gazety lokalnej?

Lubisz pisać? Masz grupę osób, które chciały by coś pokazać i przedstawić siebie w gazecie? Wpadłeś na pomysł pracy jako dziennikarz ? Uwielbiasz swoje miejsce zamieszkania, i chcesz aby jego mieszkańcy mieli ciągły dostęp do najnowszych newsów z dzielnicy? To świetna sprawa, tylko ile kosztuje taka gazeta?

Po 1 – musisz mieć działalność gospodarczą, aby zacząć. Wiąże się to z niemałymi kosztami takimi jak opłacenie ZUS, składek zdrowotnych itd.

Po 2 – sam nie dasz rady – musisz mieć osoby do pomocy: najważniejsza jest osoba od pozyskiwania reklam, przydadzą się dziennikarze z doświadczeniem i znajomością tematów lokalnych, jeśli nie umiesz przygotowywać makiet do składu i rozplanować materiału gazety – przyda się redaktor naczelny. W rzeczywistości są sytuacje, że jedna dwie osoby, z doświadczeniem mogą połączyć te umiejętności i przez

Po 3 – Skład i druk – tutaj sprawa jest prosta najlepiej zlecić to firmie zajmującej się składem. Koszt składu strony gazety waha się od 25 do 60 zł netto i jest zależny od liczby artykułów na stronie, od liczby reklam i projektów reklam. Czytaj więcej o składzie gazet.

KOSZTY DRUKU – przykładowe kalkulacje

Stałe elementy kalkulacji:

  • Druk rolowy gazetowy
  • Format 289×380
  • Papier gazetowy standard 45g
  • Pełny kolor 4/4

Zmienne elementy:

  1. Nakład: 2000 egz, 12 stron = 750 zł netto + vat
  2. Nakład 5000, 12 stron = 1280 zł netto + vat

DOTACJE

Słyszałeś o dotacjach? Warto się przejść do Urzędu Pracy i sprawdzić, czy można składać wnioski na dofinansowania do działalności gospodarczej. Dobrze napisany biznesplan i realistycznie wykazane koszty mogą pozwolić na uzyskanie pieniędzy. Taki zastrzyk gotówki, może pomóc w zatrudnieniu pracowników i opłaceniu ich pensji, a także w wyposażeniu biura. Dobrym pomysłem jest zwrócenie się do lokalnych urzędów samorządowych: Rady Dzielnicy, Rady Miasta, burmistrza, prezydenta, wójta. Za dofinansowanie można im udostępnić miejsce w gazecie na ich teksty.

REKLAMY

Podstawowym problemem dla właścicieli małych gazet lokalnych jest oczywiście zapewnienie finansowania. Decydując się na gazetę lokalną, zapewne wiemy, że największy zysk będziemy uzyskiwać z reklam, które umieszczą u nas firmy. Warto więc to przemyśleć i zrobić np. dodatek w danym tygodniu gdzie będą zawarte dodatkowe strony z reklamami. Nie powinno się z tym przesadzać, bo potencjalni odbiorcy chcą przeczytać wartościową treść, a nie dowiadywać się co akurat jest w promocji.

W pierwszej kolejności warto zwrócić się do dużych centrów handlowych, lokalnych atrakcji: Parków Wodnych, Term, czy Lunaparków. Można też pozyskiwać lokalne firmy, sprzedawać ogłoszenia drobne.

Lokalna gazeta czyli lokalne problemy

To coś co zainteresuje wszystkich czytelników. Zapadł się chodnik na którejś z ulic? W sobotę po 22 było nieciekawe zdarzenie z udziałem nietrzeźwego kierowcy? O wszystkim musisz wiedzieć i ciekawie to opisywać, a na pewno zyskasz odbiorców i koszt gazety się obniży. Im więcej czytelników – tym nakład musi być większy. A im większe zlecenie dla drukarni, tym większy rabat można uzyskać.

Promocja gazety

Wydawanie gazety powinno się wiązać z poszerzaniem grona odbiorców – tutaj pomogą Facebook, Instagram – na których warto publikować ciekawe newsy lokalne. Promować można się poprzez patronaty nad lokalnymi wydarzeniami, banery, spotkania i imprezy.

 

Skład magazynów dla VFP Communications

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę przy składzie czasopism z domem mediowym VFP Communications Ltd. Jest on wydawcą trzech ogólnopolskich miesięczników:

  • „Media & Marketing Polska” – najstarszy ogólnopolski magazyn poświęcony szeroko rozumianym mediom, reklamie i marketingowi.
  • „Handel” to wydawany od 1993 roku ogólnopolski tytuł skierowany do właścicieli i kierowników sklepów z kanału tradycyjnego, hurtowni oraz producentów branży produktów szybko zbywalnych – FMCG.
  • „Food Service”, ogólnopolskie czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli gastronomii, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli.
Agenda SEM KRK w 2016 r.

Przedstawiciel Studio Grafpa miał okazję zawitać na trzecim spotkaniu pasjonatów marketingu internetowego organizowanym przez DEVA GROUP w Krakowie. Spotkanie obyło się 7 października 2016 r. w kawiarni Pauza In Garden. W spotkaniu wzięło udział 6 prelegentów, a następnie odpowiadali oni na pytania zgłoszone wcześniej przez uczestników. Oto nasze subiektywne wrażenia i podsumowanie wystąpień, oraz to co można z tego było wyciągnąć konstruktywnego dla pozycjonowania stron, czy też pozycjonowania sklepów internetowych.

Daniel Janiszewski – obsługa marketingowa dużej firmy

Prelegent przedstawił case w którym opisał jak niedbale od zagadnień marketingu podchodzą czasem nawet bardzo duże firmy. W tym przykładzie opisał firmę obsługującą sprzedażowo Sejm, lotniska w Balicach i Pyrzowicach, która posiadała spore obroty, ale:

  • nie posiadała sklepu internetowego, ani nawet zoptymalizowanej strony www, a jedynie starego typu stronę w html
  • nie posiadała wykwalifikowanego działu obsługi klienta – wszystkie zapytania kierowane były do jednej osoby

Pracę rozpoczęto od stworzenia odpowiedniej strony internetowej i przygotowania landing pages pod odpowiednie frazy i co ciekawe pod odpowiedniego klienta. Rozdzielono landing pages wg kryterium rodzaju klienta: b2b (do klienta biznesowego) i b2c (osób prywatnych). Różnica w landingach poza treścią leżała w buttonach CTA (wezwanie do działania) – dla firm było to – Zapytaj o ofertę (ponieważ więksi klienci zawsze szukają większych dostaw, a co za tym idzie tańszych ofert), a dla osób prywatnych po prostu – Kup teraz.

Daniel uznał za ważną kwestię odpowiednie podejście do klienta – odpowiednie przedstawienie mu kosztów działań i co najważniejsze raportowania efektów i kosztów.

Maciej Chmurkowski – automatyzacja zaplecz

Maciej przedstawił jego case dotyczący automatyzacji tworzenia setek stron zapleczowych które wspomagają proces link buildingu dla klientów. Opiera się na autorskim oprogramowaniu, które umożliwia automatyczne:

  • tworzenie różnych szablonów stron www
  • publikację różnych tytułów, zdjęć i treści na strony (treść jest osobno przygotowywana przez copywriterów)
  • publikację linków wraz z anchorami, które lądują na tematycznie przygotowanych stronach, mając jednocześnie kontrolę nad liczbą linków do danego projektu
  • uploadowanie poprzez ftp gotowych stron
  • używanie reverse ip i jednego serwera dla całego zaplecza

Ważną kwestią jest zabezpieczenie zaplecza – blokowanie robotów majestic i ahrefs, posiadanie odpowiednich domen do zaplecza, sprawdzanie ich zaindeksowania, dywersyfikację dnsów i ip stron.

Tomasz Wieliczko – mity SEO

Tomasz omówił jego zdaniem najważniejsze mity SEO, przedstawiam to w postaci jego wniosków.

  • jego zdaniem zduplikowana treść na stronie nie ma wpływu na pozycję (należy uważać jedynie by nie było duplikatu całej strony)
  • meta description – nie ma wpływu na pozycjonowanie
  • meta title – ma i to spore
  • farma linków na stronie – nie ma wpływu na pozycje – tu mam odmienne zdanie, jeśli strona jest bardzo mocna, farma może nie być dużym obciążeniem, jednak z moich tekstów wynika że nawet 6 linków w stopce może spowodować wypadanie fraz z top 100 – czyli filtr algorytmiczny
  • wielkość strony – im więcej podstron w indeksie tym większa siła strony
  • nie ma znaczenia miejsce linku na stronie
  • linki wychodzące do wiarygodnych stron – nie pomagają
  • im lepsza jakość tekstu tym lepsza pozycja – to mit zdaniem Tomka
  • świeże strony nie mają takiej siły przebicia – jeśli mamy możliwość zakupu strony z historią to korzystajmy – będą lepsze pozycje
  • duże znaczenie ma słowo kluczowe w url
  • duże znaczenia mają domeny ze słowem kluczowym EXACT MATCH w nazwie
  • aby wypozycjonować zdjęcie należy wykorzystać jego nazwę, alt i je podlinkować
  • LINKOWANIE – to podstawa pozycjonowania
  • linkowanie wewnętrzne – jest istotne
  • częstość występowania słowa kluczowego na stronie – nie ma znaczenia – tu mam również odmienne doświadczenia i porady od innych trenerów – warto używać w tekście różnych odmian słowa kluczowego oraz synonimów

Mateusz Dela – case goeuro

Mateusz przedstawił podsumowanie działań GOEURO (firma sprzedająca bilety na połączenia komunikacyjne w Europie), które spowodowały wzrost liczby odwiedzin strony o 2000% (o ile dobrze zapamiętałem):

  • odpowiednia struktura url strony
  • budowa wartościowej i przydatnej treści na stronie
  • cotygodniowe czyszczenie profilu linków
  • współpraca z blogerami
  • przygotowanie ciekawych tekstów, które odbiły się echem w mediach: przewodnik dla kibiców po EURO, przewodnik po sceneriach planów filmowych dla fanów Gwiezdnych Wojen i Gry o tron i porównywarka ceny biletów dla kibiców. W związku z tym ostatnim tekstem kibice w Anglii rozpoczęli strajk by zmusić władze klubów do obniżenia cen biletów, co się udało
  • odpowiednia budowa linkowania wewnętrznego

Dawid Medwediuk – jak robić pozycjonowanie zagraniczne na wiele krajów dla jednej strony

Dawid opowiedział proces zmiany strony dla firmy zajmującej się kodami rabatowymi. Z wielu różnych domen w różnych krajach dokonano migracji na jedną domenę: www.picodi.com, którą oparto na katalogach językowych – www.picodi.com/pl/, www.picodi.com/uk/ i którą kierowano do odbiorców w danym kraju. Ważne jest by:

  • pamiętać o odpowiedniej implementacji hreflangów – na każdej wersji językowej podajemy wszystkie występujące wersje językowe
  • targetujemy się na każdy kraj, a nie na każdy język (osobne strony dla Irlandii i Anglii)
  • przekierować odpowiednio stare domeny na nową

Zmiany spowodowały ogromny wzrost odwiedzin strony we wszystkich krajach poza Rosją, gdzie nastąpił spadek.

Panel dyskusyjny

Panel dyskusyjny SEM KRKPrelegenci odpowiedzieli na pytania związane z Pingwinem 4.0 – zawirowania w SERPach są ewidentne, ale ciężko póki co o jednoznaczne wnioski, na pewno warto dbać o profil linków, Tomasz Wieliczko odpowiedział o działaniu SWL i jego zdaniem linki ciągle działają. Wszyscy zgodnie uznali Festiwal SEO w Katowicach, jako najlepsze miejsce w Polsce do pozyskiwania wiedzy o pozycjonowaniu. Najważniejszymi narzędziami do pozycjonowania jest google (możemy sprawdzić wiele istotnych czynników), ważne są również Majestic i Ahrefs.

pozycjonowanie ikona

Czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu jest szybkość ładowania strony. Szybsza strona oznacza wyższe pozycje – google uznaje za istotną rolę użyteczności stron dostarczanych użytkownikom, zwłaszcza przy coraz częstszych wyszukiwaniach mobilnych. Szybkość swojej strony można sprawdzić narzędziami:

Przyspieszanie strony

Kompresja i wymiarowanie zdjęć

Co najbardziej zwalnia stronę? Oczywiście zdjęcia. Miałem przypadek że strona miała 22/100 w skali Pagespeed Insights, po optymalizacji jedynie zdjęć strona przyspieszyła do 77/100. Często właściciele stron wrzucają bezładnie obrazki na swoje strony nie zdając sobie sprawy jakie to ma konsekwencje. A według badań wolniejsze ładowanie strony nawet o sekundę znacznie zmniejsza liczbę wejść na stronę

Skalowanie zdjęć

Jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić to wyłapanie zdjęć na stronie, które mają większe źródła niż rozmiar na stronie – pomoże tu gtmetrix, który przekazuje informację: Serve scaled images. W tej zakładce otrzymamy listę zdjęć, które możemy pomniejszyć i tym samym otrzymać bezstratnie tą samą jakość zdjęcia przy mniejszym rozmiarze.

Kompresja zdjęć za pomocą WP Smush

Popularną wtyczką do WordPressa, która pomoże w bezstratnej kompresji zdjęć jest WP Smush. Możemy dzięki niemu skompresować zdjęcia które mają poniżej 1 mb w wersji bezpłatnej, do większych potrzebna wersja WP Smush Pro. To co jest dobre w tej wtyczce, to możliwość przeglądu wszystkich już załadowanych zdjęć jednym kliknięciem – program zmniejsza wszystkie już istniejące zdjęcia. Jednocześnie wszystkie wysyłane za pomocą wordpressa autmatycznie są optymalizowane.

Kompresja za pomocą Photoshopa

Jednym ze sposobów na pomniejszenie zdjęć jest użycie popularnego Photoshopa. Opiszę tu dość szybką ręczną metodę pomniejszania zdjęć, niestety oznaczającą spadek jakości, nie koniecznie będzie on jednak widoczny – wszystko zależy od nas.

  1.  Uruchamiamy Pagespeed Insights, znajdujemy  i rozwijamy zakładkę: Zoptymalizuj obrazy. Jest w niej lista zdjęć, które można poprawić
  2. Przesuwamy kursor nad adres pliku, np. Kompresja bezstratna https://www.grafpa.pl/…lad-ksiazki-i-ebooka-okladka-204×124.jpg pozwoliła zredukować rozmiar o 8,9 KB (57%).
  3.  Pojawia się ścieżka do pliku a beżowym tle w którą klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem by zaznaczyć ścieżkęZaznaczanie zdjęcia do przyspieszenia
  4. Klikamy prawym przyciskiem i zapisujemy obiekt docelowy jako na dysku w odpowiednim folderze – używanym jako kopia oryginałów. Ważne jest by zachować na wszelki wypadek kopie oryginałów (można również ściągnąć ze serwera całość mediów i zachować je osobnym miejscu)
  5. Otwieramy zdjęcie i zapisujemy do weba (ctrl+shift+alt+s) ustawiając: typ: JPG, Quality (Jakość – najważniejsza opcja w skali od 0-100) – tutaj możemy ustawić skalę od 10 do 50 – konieczne sprawdzając ile stracimy na jakości – od tego zależy jak daleko się możemy posunąć zmniejszając rozmiar pliku. Przy czym 10 oznacza sporą degradację zdjęcia. Zaklikujemy dodatkowo opcję Optimized – Zoptymalizowane. Wszystko to można jeszcze przyspieszyć ustawiając odpowiednią akcję w Photoshopie i skrót do niej.
  6. Zapisujemy zdjęcie w osobnym folderze przeznaczonym do załadowania na serwer strony zdjęcie pamiętając by zachować tą samą nazwę. Uwaga – zdjęcia o rozszerzeniu .jpeg zostaną zapisane jako .jpg. Należy wtedy ręcznie zmienić nazwę pliku na .jpeg
  7. Otwieramy klienta ftp i podmieniamy obrazek na serwerze.

Działając w ten sposób można w dość krótkim czasie ściągnąć i zmniejszyć wiele zdjęć, co zaskakująco podniesie szybkość ładowania strony.

Sprawdź ofertę na pozycjonowanie stron www.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Copywriter darmowe zdjęcia

Jak zwiększyć zauważalność tekstu w sieci?

Copywriter darmowe zdjęciaSam tekst – choćby był najwyższej jakości – to nie wszystko. Każdy artykuł na pierwszy rzut oka wygląda przecież jak wszystkie inne treści – jest zlepkiem literek i akapitów. Co zrobić, by pośród tysięcy innych w sieci, to właśnie nasze dzieło rzuciło się w oczy i przyciągnęło uwagę internautów? Zauważalność tekstu na tle innych jest niezwykle ważna zarówno dla blogerów, pragnących wypromować swoje strony, jak i dla copywriterów tworzących content marketing. Najprostszym sposobem na zwiększenie popularności wpisu jest dodanie do niego zdjęcia, które będzie wiązać się z tematyką artykułu. Z wielu badań wynika, iż to właśnie obrazki i fotografie przykuwają największą uwagę – warto umiejętnie wykorzystać tę możliwość. Tutaj jednak pojawia się kwestia, z którą wiele osób ma problem, bądź o której po prostu nie wie, a mianowicie to, jakie zdjęcia możemy wykorzystać w swoim wpisie.

Zdjęcia pomagają również ulepszyć naszą stronę pod kątem optymalizacji i seo – odpowiednio zoptymalizowana grafika pomaga w podniesieniu pozycji strony.

Zdjęcia na bloga – skąd można pobrać bez konsekwencji?

Większości wydaje się, że wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło, pobrać zdjęcie, a następnie umieścić je w swoim tekście – bo przecież skoro są ogólnodostępne, to właśnie po to, byśmy mogli z nich korzystać. Otóż nie – i niestety nadal niewielu internautów zdaje sobie sprawę z konsekwencji, jakie mogą ich czekać za takie postępowanie. Chodzi o prawa autorskie do fotografii – wbrew pozorom podanie źródła zdjęcia także nie rozwiązuje sprawy, mimo takiego przekonania wśród ogółu. Powiada się, iż to, co nie jest wyraźnie zabronione – jest dozwolone. Jednak nawet jeśli autor danej fotografii nie zaznacza na swojej stronie wyraźnie, że nie pozwala wykorzystywać jej zawartości – tak czy tak nie powinniśmy tego robić. Lepiej napisać do autora interesującego nas dzieła z pytaniem o zgodę na wykorzystanie zdjęcia – brak przychylności wobec prośby zdarza się niezwykle sporadycznie, najczęściej zaś autor cieszy się, że jego dzieło komuś się podoba. Jednak jeśli niekoniecznie chcesz korzystać z takiej formy pozyskiwania materiałów – skorzystaj z alternatywnej metody, jaką są banki zdjęć.

Legalnie i za darmo – najlepsze banki zdjęć

Banki zdjęć to nic innego, jak serwisy, w których gromadzone są zdjęcia do dowolnego użytku -zarówno prywatnego, jak i komercyjnego – co oznacza, że zamieszczone tam fotografie można wykorzystać gdzie się chce, bez żadnych konsekwencji. Ich autorzy bowiem zrzekają się praw autorskich, dzięki czemu mamy pełną dowolność. Gdzie zatem szukać legalnych, bezpiecznych zdjęć na bloga czy do wpisu copywriterskiego? Oto lista dziesięciu najpopularniejszych miejsc:

  1. Pixabay.com

To serwis, w którym znajduje się dużo rozmaitych zdjęć. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania hasło (w języku polskim bądź angielskim), by uzyskać całkiem sporą listę, bardzo dobrych jakościowo fotografii. W zależności od tematyki, zdjęć może być nawet na kilka podstron. Serwis ten jest całkowicie darmowy.

  1. Freeimages.com

Serwis ten oferuje kilkaset tysięcy zdjęć, które wyszukiwać możemy wpisując dane hasło, bądź po kategoriach. Free Images to także baza darmowych zdjęć, jednak ma małe utrudnienie: by pobierać zdjęcia w dużej rozdzielczości, należy założyć konto w serwisie.

  1. Unsplash.com

Znajdują się tutaj zdjęcia wyśmienitej jakości. Podobnie jak w przypadku poprzedników, wystarczy wpisać hasło w pasek wyszukiwania, by otrzymać oszałamiające wyniki. Jedyny minus serwisu polega na tym, iż bezpłatnie możemy pobrać tylko 10 zdjęć co 10 dni – jednak ich jakość skutecznie rekompensuje tą niedogodność.

  1. Kaboompics.com

To kolejny serwis oferujący zdjęcia wysokiej jakości. Wyszukiwanie fotografii możliwe jest dzięki podziałowi na kategorie, albo wpisania hasła. Co ciekawe, jest to serwis prowadzony przez jedną osobę i to tylko jej zdjęcia znajdują się w serwisie. Niech to jednak nikogo nie zraża, bowiem to bank naprawdę dobrych fotografii.

  1. Flickr.com

Flickr oferuje także możliwość korzystania z darmowego zbioru zdjęć – drobna komplikacja polega wyłącznie na tym, że aby móc skorzystać z tej opcji, trzeba zaznaczyć wyszukiwanie z licencją Creative Commons. Wówczas zyskujemy sporo świetnej jakości zdjęć do dowolnego wykorzystania.

  1. Morguefile.com

To jeden z najstarszych i najpopularniejszych serwisów z darmowymi zdjęciami. Pozwala on na wykorzystywanie zdjęć zarówno w celach osobistych, jak i komercyjnych.

  1. Raaaw.com

To bardzo bogaty serwis, w którym właściwie każdy znajdzie coś dla siebie. Wyszukiwanie interesujących nas fotografii ułatwia podział na kategorie i tagi, znajdujące się u dołu strony.

  1. SplitShire.com

Serwis ten jest dość często aktualizowany, co jest jego niewątpliwie największą zaletą. Wyszukiwarka zdjęć działa bardzo sprawnie, a zdjęcia są naprawdę dobrej jakości.

  1. Picjumbo.com

Zdjęcia podzielone są tutaj na tematyczne kategorie, a także są bardzo dobrej jakości. Serwis ten pozwala na wykorzystywanie zdjęć zarówno na użytek własny, jak i komercyjny.

  1. Imcreator.com

To baza zdjęć oferująca zarówno pojedyncze fotografie, jak i tekstury, ikonki, a nawet grafiki. Do serwisu tego zdjęcia dostarcza ponad 1000 użytkowników, zaś wszystkie można wykorzystać także w celach zarobkowych.

Copywriting blog

Copywriter i copywriting – co to jest?

copywriter ikonaJeśli jesteś w miarę aktywnym użytkownikiem Internetu, nieraz spotkałeś się zapewne z terminem copywriter. W dowolnym tłumaczeniu słowo to kojarzy się z kimś kopiującym coś, a jednocześnie piszącym, tworzącym. Copywriting jednak nie ma nic wspólnego z dublowaniem treści bądź przepisywaniem czegoś – wręcz przeciwnie! Kim więc jest copywriter i na czym polega jego praca? Najprościej mówiąc – jest to osoba zajmująca się tworzeniem treści: najczęściej tekstów i sloganów reklamowych – nie tylko tych publikowanych w sieci, ale także w prasie, radiu, telewizji oraz na ulotkach i broszurach reklamowych. To zawód, w obręb którego wchodzi dość sporo – stanowisko to łączy w sobie bowiem obowiązki (i wymaga przy tym umiejętności) redaktorskich, dziennikarskich oraz marketingowych. Copywriter kojarzy się przeważnie z pracownikiem agencji reklamowej, jednak jest to skojarzenie dość niesprawiedliwe względem tego, czym naprawdę się zajmuje. W praktyce bowiem uczestniczy on w całym procesie tworzenia materiału w różnych miejscach: począwszy od ustalenia oprawy graficznej, poprzez tworzenie tekstów, a nawet pisanie scenariuszy filmów reklamowych aż do radiowych spotów. Copywriter może pracować w agencji marketingowej, ale także w wydawnictwie bądź jako wolny strzelec – podejmując się pojedynczych zleceń.

Czy każdy może zostać copywriterem?

Co jest najważniejsze w pracy copywritera? Przede wszystkim predyspozycje – wykształcenie kierunkowe, takie jak dziennikarstwo, filologia polska czy studia związane z marketingiem i reklamą mogą pomóc w tym zawodzie, lecz bez określonych umiejętności nie ma dobrego copywritera. Przede wszystkim trzeba biegle i bezbłędnie posługiwać się językiem, w jakim tworzy się tekst (oraz znać pewne jego schematy), a także bezbłędnie przełożyć myśli na słowo pisane. Umiejętność pracy pod presją czasu to kolejna cecha, bez której ciężko być skutecznym copywriterem – niejednokrotnie trzeba błyskawicznie reagować na działania konkurencji bądź wywalczyć dla siebie zlecenie. To branża, w której kreatywność i lotność umysłu są najważniejszymi cechami. Obok copywritera tworzącego wysokiej jakości treści, istnieje także zawód seo – copywritera. Tym różni się on od samego copywritera, iż tworzy takie treści na strony internetowe, których zadaniem jest poprawienie pozycji danej strony w wyszukiwarkach.

Jak zacząć i gdzie szukać zleceń?

Do tego, by zostać copywriterem, droga nie jest wcale ani długa, ani wyboista. Najtrudniejsze są początki, a więc znalezienie sposobu na to, jak przebić się wśród konkurencji (a tej, zwłaszcza w seo – copywritingu, nie brak) i dać się zauważyć, a następnie uczynić swoje nazwisko znaczącym w branży. Na starcie najłatwiej zacząć właśnie od seo – copywritingu, pisząc proste i średniej jakości tak zwane precle – a więc teksty pisanie głównie po to, by zobaczyły je roboty Google. W takich treściach nie jest ważna jakość, a fraza kluczowa dla danej strony. Oprócz precli początkujący seo – copywriter zajmuje się także pisaniem tekstów na blogi zapleczowe (prowadzące do strony Klienta), a także opisów do katalogów. Zarobki na początku nie będą oszałamiające – pierwsze kilka, czy nawet kilkanaście miesięcy to czas głównie na zdobywanie doświadczenia i poznawania charakterystyki zawodu – wtedy bardziej dorobisz niż zarobisz. W sieci istnieje kilka stron, na których można zaprezentować swoją twórczość – pokazać bloga, napisać przykładowy tekst, walczyć o zlecenia. Kilka najpopularniejszych miejsc w sieci dla freelancerów to na przykład: freelancer.com, getak.pl, inclick.pl oraz oferia.pl. Jeśli poczułeś, że to zajęcie dla Ciebie – spróbuj od razu!

Telefon stacjonarny

Dla wygody naszych klientów uruchomiliśmy nowe połączenie telefoniczne – stacjonarne. Pozwoli na lepszą jakość rozmów oraz niższą cenę połączeń dla osób posiadających płatne rozmowy. Można korzystać z niego w godzinach od 8-16-tej. Numer to: 12 31-44-998

Sprawdź jak możesz się z nami skontaktować.

pozycjonowanie ikona

Od 2,5 roku pozycjonowanie przeszło małe trzęsienie ziemi – masy linków i byle jaka treść i wygląd strony przestały się liczyć. Jednak Google na tym nie poprzestało, ewolucja trwa ciągle. Oto przegląd czynników, które w 2015 r. odgrywają coraz mniejszą rolę, a przy przesadzie mogą zaszkodzić pozycjom strony w SERP (Search Engine Results Page).

Zdeprecjonowane i mało istotne faktory wpływu na pozycję

Linki

1) Słowa kluczowe w anchorach linków do strony. Niegdyś automaty spamowały tysiącami linków z powtarzającymi się anchorami exact match (dopasowanie ścisłe np. dla strony o fryzjerze w Krakowie fraza exact match to Fryzjer Kraków), następnie za takie coś można było otrzymać filtr, ale zawsze jakiś procent linków z anchorem ze słowem kluczowym w nazwie miał znaczenie. Obecnie wpływ tego czynnika jest zerowy.

2) Stosunek linków no-follow do ogólnej liczby linków. Różnicowanie linków z atrybutem no i do follow nie ma większego znaczenia.

3) Wiek linków. Dawno zdobyte odnośniki nie wpływają dodatnio na pozycję strony – ważniejsza jest duża liczba i jakość linków

Faktory techniczne

1) Flash na stronie. Tutaj akurat sytuacja mało się zmieniła – animacje flash przeszkadzają w osiągnięciu wysokich pozycji.

2) Słowo kluczowe w domenie. Wg searchmetrics utraciło pozytywny wpływ na pozycję.

3) Domena .com. Nie ma wpływu na pozycję.

Faktory UX – użytkownicy

1) Reklamy Adsense i Adlinks na stronie. Nie mają znaczenia

2) Materiał wideo na stronie. Nie pomaga uzyskać wyższej pozycji

Strona

1) Słowo kluczowe w linkach wychodzących. Generalnie unikajmy większej ilości linków wychodzących ze strony.

2) Słowo kluczowe w opisie. Ja bym mimo wszystko umieścił 🙂

Informacje podane za searchmetrics.com.

Skład tekstu po angielsku (skład tekstu po ang. – typesetting) nie różni się właściwie wiele od składu DTP po polsku. Istnieje jednak kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę.

 

1. Dzielenie wyrazów

Oczywiście ustawić musimy język angielski, w przeciwnym razie słowa będą się dzielić nieprawidłowo.

Dzielenie przy składzie po angielsku

2. Cudzysłowy

W języku polskim występuje dolny otwierający i górny zamykający, natomiast w języku angielskim oba są górne.

Cudzysłowa - skład po angielsku

3. Pisownia przypisów

W przeciwieństwie do języka polskiego, gdzie prawidłowy jest zapis numeru przypisu przed przecinkiem czy kropką (1,), w języku angielskim wstawiamy go po: ,2

4. Pierwsze akapity

Powszechnym zwyczajem jest brak wcięcia w pierwszym akapicie.