Dzielenie przy składzie po angielsku

Skład tekstu – definicja

Skład tekstu to określenie wynikające z historii kiedy tekst był układany z czcionek lub wierszy linotypowych. Obecnie pod tym pojęciem rozumiemy przygotowanie tekstu do wgrania do programu graficznego – czyli przepisanie, bądź zeskanowanie tekstu i przetworzenie go do programu edycyjnego, ale używane jest również pojęcie szersze obejmujące również całość działań z przygotowaniem tekstu do druku.

Łamanie tekstu

Łamanie tekstu to obróbka wlanego do programu graficznego tekstu – ułożenie go w szpaltach, ale również zaprojektowanie – czcionek, grafiki pagin górnych, dolnych, ustawienie zdjęć, dzielenia wyrazów i ewentualnego oblewania zdjęć. Cechą charakterystyczną jest że mamy do czynienia ze znacznie większą ilością tekstu niż grafiki. Bowiem w odniesieniu do plakatu czy ulotki nie używa się określenia łamanie, a projektowanie.

Skład komputerowy DTP

Jest to nowoczesny – obecny sposób składu publikacji, która odbywa się z użyciem wyłącznie komputerów. Otrzymujemy tekst w programie komputerowym – edytorze tekstu i łamiemy go w programie graficznym.

Skład i łamanie tekstu zasady

Skład i łamanie tekstu w praktyceAby przystąpić do składu i łamania tekstu, trzeba mieć oczywiście sam tekst w edytorze tekstowym – najlepiej by był oczyszczony z grafiki, stylów i co ważne z shift + enter, które powodują złe przełamania tekstu w programie graficznym (inna szerokość łamu, inne wielkości czcionki co w Wordzie). Po wczytaniu do Indesigna klikamy z shift+enter aby automatycznie wgrać cały tekst i rozłożyć go w publikacji (strony powstają automatycznie i nie musimy ich tworzyć ręcznie).

Osobnym tematem jest przygotowanie Indesigna – layoutu publikacji oraz stylów tekstowych.

Najbliższe chwile pracy zadecydują o tym jak długo będziemy wykonywać skład. Najważniejszą rzeczą jest nadanie odpowiednich stylów do akapitów tekstu, a najczęściej bo wczytaniu pliku tekstowego otrzymujemy różnej wielkości tekst, czcionki i kolory. Praca polega więc na uładzeniu materiału do przygotowanego layoutu. Oczywiście Indesign oferuję nam wygodną opcję – po zaznaczeniu tekstu kliknięcie z altem na stylu powoduje wyczyszczenie wszystkich atrybutów tekstu i ujednolicenie, ale przyniesie nam to więcej pracy – tracimy wszelkie kursywy i wytłuszczenia, które musimy ponownie pojedynczo nanieść.

Dlatego:

  • po zaznaczeniu całości tekstu wybieramy najprawdopodobniej najczęściej użyty styl
  • po zaznaczeniu najlepiej ustawić użytą w niej czcionkę, eliminując naleciałości z worda
  • to samo robimy z kolorem, wielkością czcionki, podkreśleniem można też wyłączyć domyślnie style znakowe

Tym sposobem nie tracimy atrybutów tekstów takich jak italic czy bold. Dzięki temu też nie musimy co akapit walczyć z różnymi problemami, a wprowadzone zmiany znacznie przyspieszają łamanie tekstu. Pozostaje nam nadawać style do odpowiednich części i układać tekst na łamach.

Skład i łamanie tekstu cennik

Często stosowaną jednostką rozliczeniową np. przy składzie książek jest arkusz wydawniczy – jest to 40 000 znaków. Pozwala on oszacować cenę bez zobaczenia materiału, oczywiście dobrze też zapytać o tabele, zdjęcia, wykresy – rzeczy które nie są przeliczalne na znaki, a wydłużają czas pracy.

W miniony czwartek obchodziliśmy piękny jubileusz – 10-lecie powstania Studia Grafpa. Te 10 lat to nieustanny rozwój firmy, która zaczynała od pracy… w pustym pokoju dziecięcym w mieszkaniu. Zebraliśmy sporo doświadczeń i staramy się być ciągle coraz lepszym wykonawcą książek, gazet, czasopism, projektów, druków i firmą pozycjonującą.

Dzięki naszym klientom, grafikom i pozycjonerom firma funkcjonuje coraz lepiej obecnie zatrudniając na etat 4 osoby, oraz kilka osób i firm współpracujących. Udało na się to dziesięciolecie uczcić małym wypadem do restauracji.

Pozdrawiamy wszystkich naszych klientów i współpracowników.

 

10 lat Studia Grafpa

Będąc właścicielem strony internetowej, należy mieć wzgląd na wiele czynników, które mogą mieć potencjalny wpływ na zadowolenie korzystających z niej użytkowników. Jednym z najbardziej istotnych, a jednocześnie najczęściej przeoczanych z nich jest prędkość strony. Ma to szczególne znaczenie w przypadku portali, w których internauta często musi ładować nowe strony – nawet pół sekundy opóźnienia może znacznie pogorszyć jego doświadczenia.

To, dlaczego wrażenia użytkowników są istotne, raczej nie wymaga szczególnych wyjaśnień. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby strona sprawowała się bez zarzutów – z pewnością przyciągnie się w ten sposób więcej internautów. Najkrótszą drogą do zrealizowania tego celu jest skorzystanie z pomocy fachowców, którzy przyspieszą Twoją stronę. Rzecz jasna – my stanowimy najlepszy wybór, wykorzystując doświadczenie i szerokie kompetencje, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów. Zachęcamy zatem do bliższego zapoznania się z tematem przyspieszania strony za pośrednictwem WordPress, a także zakresem fachowych usług, jakie oferujemy w tej dziedzinie.

Na czym opiera się przyśpieszenie strony WordPress?

Przed zdecydowaniem się na optymalizację szybkości swojej strony internetowej, warto zacząć od zrozumienia, na czym ten proces dokładnie polega. Strona może ładować się powoli z bardzo różnych powodów, dlatego kluczowe jest kompleksowe podejście do problemu, analizując i likwidując jego przyczyny krok po kroku.

Sprawdź jaką masz szybkość strony na: PageSpeed Insight lub na: Webiste Speed test i GTmetrix. Wszystkie te strony oceniają witrynę pod kątem optymalizacji technicznej i ograniczeń, które sprawiają że strona zwalnia. Eliminując te przyczyny przyspieszasz stronę.

  1. Zdjęcia – wszystkie wersje zdjęć występujących na stronie muszą być zoptymalizowane – oczywiście rozdzielczość nie większa niż 72 dpi i rozmiar dostosowany do tego jaki jest wyświetlany na stronie. W dodatku warto by były zapisane w nowszych formatach i skompresowane. Nowymi formatami zdjęć są m.in.: JPEG 2000, JPEG XR i WebP. Zdjęcia w tych formatach bardzo często zapewniają na stronie lepszą kompresję niż PNG czy JPEG. Jest to jeden z czynników, który bezpośrednio przekłada się na szybsze pobieranie i mniejsze wykorzystanie danych. Jedną z najlepszych wtyczek do wyświetlania obrazów w formatach nowej generacji jest „WebP Converter for Media”. Wtyczka jest bardzo prosta w użyciu i jednym kliknięciem zamienia format wszystkich obrazów na WebP.
  2. Szybkość działania hostingu – im lepszy procesor, Ram i dyski (najlepiej SSD) wraz z lokalizacją serwera – tym lepsza prędkość strony. Z hostingów jeśli chodzi o szybkość wyróżnia się Nazwa.pl
  3. Wtyczki Cache na WordPressie – polecamy WP Rocket, WP Super Cache i W3 Total Cache. Co te wtyczki dają? Dzięki zapisowi strony na serwerze WordPress, przy wejściu na stronę dane nie są wczytywane od nowa, a ładują się szybko z pamięci serwera.

 

 

Jakie mogą być powody wolno działającej strony?

Podstawą przy takim przyspieszaniu jest odszukanie i zlikwidowanie tak zwanych „wąskich gardeł” (ang. bottlenecks). W WordPress zjawisko to opiera się na zasobach, które spowalniają prędkość przepływu informacji na stronie internetowej, przez co czas potrzebny na ich załadowanie znacznie się wydłuża. Warto zaznaczyć, że optymalizacja bottlenecków powinna odbywać się przy samym projektowaniu strony – pozwala to podejść do nich w odpowiedniej kolejności, przynosząc najlepsze rezultaty.

Do najbardziej oczywistych problemów można zaliczyć kiepski hosting. Jeśli korzysta się z wolno działającego serwera, to nawet najlepiej zoptymalizowana strona będzie miała zauważalne opóźnienia podczas ładowania. Przed zainwestowaniem w konkretnego dostawcę hostingu, zawsze warto dokładnie zapoznać się z jego reputacją oraz dokładnymi parametrami udostępnionego serwera. W razie konieczności ostatecznym rozwiązaniem będzie przeniesienie witryny do innego dostawcy.

Możliwości zapewniane przez WordPress w dużej mierze opierają się na szerokim zakresie wtyczek, jakie można przy nim wykorzystać. Chociaż jest to świetny sposób na rozszerzenie funkcji danej strony internetowej, to wielu ludzi ma tendencję do instalowania zbyt dużej ilości wtyczek. Jak można się spodziewać, ma to bardzo negatywny wpływ na wydajność witryny – nadmierna ilość rozszerzeń to dla niej po prostu zbyt duże obciążenie. Najlepiej ograniczyć stosowane wtyczki jedynie do tych, które są niezbędne.

Znaczącym winowajcom w wolnym funkcjonowaniu strony jest przekombinowana strona główna. To oczywiste, że jest to wizytówka całej strony i powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje, jednak nie zaprezentuje ona witryny zbyt dobrze, jeśli przetestuje cierpliwość użytkowników długimi czasami ładowania. Strona główna musi być zoptymalizowana jeszcze lepiej niż jakakolwiek inna zakładka portalu, dlatego warto skorzystać tu z pomocy profesjonalnego projektanta stron internetowych.

 

Jak skutecznie przyspieszyć WordPress – pomoc fachowców!

Jeśli mierzysz się z problemem wolnej i niefunkcjonalnej strony internetowej, warto zdecydować się na usługę kogoś, kto w tej dziedzinie się specjalizuje. Nasza firma posiada w tym zakresie duże doświadczenie oraz wysokie kwalifikacje – jesteśmy w stanie szybko i sprawnie pozbyć się trudności z niezoptymalizowaną witryną i sprawić, że będzie ona funkcjonowała bez najmniejszego zarzutu. O jakości naszych usług najlepiej przekonać się osobiście! Sprawdź ofertę na tworzenie stron WordPress.

 

Dlaczego warto zdecydować się na nasze usługi?

Do naszego zadania podchodzimy w sposób kompleksowy i funkcjonalny, krok po kroku analizując potencjalne źródła problemów i poszukując najlepszych dostępnych rozwiązać, jakie możemy Ci zaoferować. Dobranie odpowiedniego motywu strony, aktualizacja systemu, pozbycie się zbędnych wtyczek i wąskich gardeł – dla nas nie stanowi to żadnego wyzwania. Sprawimy, że Twoja strona będzie sprawowała się świetnie, likwidując jej obciążenia oraz mankamenty projektowe. Wiemy, jakich narzędzi użyć i na jakie rozwiązania się zdecydować, aby WordPress działał w pełni swojej wydajności.

Warto skorzystać z naszych usług – bardzo zależy nam na zadowoleniu klientów, dlatego zapewniamy jedną z najbardziej atrakcyjnych ofert na rynku. Pełen profesjonalizm i specjalistyczna pomoc w zaskakująco przystępnej cenie – jest to okazja, której nie można przegapić. Z pomocą naszych fachowców możesz szybko doprowadzić swoją stronę do pełni funkcjonalności, podnosząc jakość obsługi użytkowników i łatwiej rozwijając swoją działalność w sieci.

 

Skład prozy - strona tytułowa i skrzydełko

Książka w twardej oprawie - rozkładówkaPoniżej przedstawiamy koszty, które może ponieść autor podczas wydawania książki. Część z tej pracy zlecający może wziąć na siebie, np. korektę, przygotowanie wykresów – pozwoli mu to ograniczyć wydatki. Kluczową jednostką wyceny jest arkusz wydawniczy – 40 tys. znaków ze spacjami.

Czytaj dalej

WordPress tworzenie strony krok po kroku

System CMS WordPress jest jednym z najlepszych sposobów na stworzenie własnej strony internetowej, na której będziemy oferowali nasze usługi lub produkty. Samo stworzenie strony nie wydaje się trudnym zadaniem, ale należy pamiętać o kilku zasadach.

Czytaj dalej

Skład kwartalnika medycznego tabele

Arkusz wydawniczy – czym jest i jak się go liczy?

Osoby wkraczające w świat publikacji wydawniczych z pewnością spotkały się z terminem arkusz wydawniczy. Warto zapoznać się z jego definicją, gdyż stanowi on w tej branży absolutną podstawę. Jest to nic innego, jak jednostka obliczeniowa, którą wykorzystuje się w celu określenia objętości treści publikacji, zarówno pod względem zawartości tekstowej, jak i graficznej. W arkusz wydawniczy zalicza się wkład autora bądź tłumacza – jest to tak zwany arkusz autorski, lecz nie można pominąć także pozostałego materiału, za który odpowiada redakcja i nie pochodzi od samego autora. W tę drugą kategorią wliczyć można recenzje, komentarze, indeksy, bibliografie i tym podobne treści.

Czytaj dalej

Skład podręcznika dla Pfron

Tak wygląda praca grafika DTPDruk książki to nie bułka z masłem, ale proces składający się z wielu, równie istotnych etapów i elementów. Niestety – nie każda osoba ma tego świadomość i stąd często pojawiają się problemy. Oczywiście nie można oczekiwać od każdego pisarza, że będzie obeznany we wszystkich tajnikach druku, niemniej jednak podstawowa wiedza jest jak najbardziej mile widziana i warto się o nią postarać, nawet jeśli księgarnia, z którą podejmuje się współpracę tego nie robi. W tym celu przygotowaliśmy niniejszy poradnik, który może mocno pomóc zrozumieć zagadnienie poruszane w temacie.

Czytaj dalej

Magazyny firmowe, tudzież custom publishing, świetnie wspierają realizacje celów marketingowych, komunikacyjnych i public relations. Co więcej, taka forma komunikacji buduje kulturę organizacji i polepsza konkurencyjność firmy. Jak więc się za to zabrać?  Czytaj również o ofercie Studia Grafpa na custom publishing.

Czytaj dalej

Skład podręcznika dla Pfron

Rozróżnienie obydwu pojęć wielu osobom sprawia trudność- wydawać by się mogło, że mają one zbliżone, jeżeli nawet nie identyczne, znaczenie. Okazuje się jednak, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

Czytaj dalej

Aby stworzyć publikację elektroniczną, należy wykonać korektę i edycję tekstu, zupełnie jak w przypadku publikacji drukowanych. Jedyną różnicę stanowi fakt, że książka, artykuł bądź tomik poezji pojawia się wyłącznie w wersji on-line. Autor wraz z redaktorem ustalają ostateczną wersję dzieła, następnie należy wykonać skład w specjalnie przystosowanym do tego programie (na przykład Adobe InDesign), nadać numer ISBN, wreszcie – jeśli jest taka potrzeba – dodać niezbędną grafikę. W międzyczasie powstaje jeszcze projekt okładki. W przypadku wersji elektronicznej wykonanie wszelkich czynności związanych z etapem druku nie jest już konieczne.

Czytaj dalej

Optymalnie skonstruowana gazeta czy czasopismo, powinna aktywnie wspierać sprzedaż prasy i innych produktów czytelniczych, a klientowi zapewniać to czego klient najbardziej chce, czyli przejrzystej zawartości tekstu, zachowania odpowiedniej estetyki, merytorycznej treści oraz względnej manewrowości w poruszaniu się po tekście. Sprawdź naszą ofertę projektowania magazynów.

Czytaj dalej

Custom publishing - skład kwartalnika

Za wizerunkowy aspekt korporacji odpowiada nie tylko logo czy strona internetowa. Sprawdzonym narzędziem o charakterze promocyjnym i reklamowym są katalogi i broszury, w których klient znajdzie informacje o przedsiębiorstwie. Dlatego tak ważne jest, żeby katalog został zaprojektowany skrupulatnie, krok po kroku z uwzględnieniem strategii marketingowej. O zaprojektowanie katalogu możemy zwrócić się do agencji reklamowej, która wykona dla nas estetyczny projekt i dostosuje jego formę do specyfikacji naszej firmy. Zaczynamy od wyboru agencji reklamowej lub grafika, który zajmie się identyfikacją folderu dla naszej firmy. Na tym etapie posiłkujemy się rankingami lub korzystamy z portali zrzeszających freelancerów.

Czytaj dalej

Ewydanie - rozkładówka

Tak wygląda praca grafika DTPAktualnie, wszystkie gazety i czasopisma są przygotowywane komputerowo. Operator DTP jest odpowiedzialny za skład i przygotowanie do druku. Nie jest to praca łatwa i wymaga konkretnego wykształcenia, ale zapotrzebowanie na operatorów DTP jest duże. Pomimo stresu, który odczuwają pracownicy, branża jest bardzo rozwojowa i łatwa o awans. Ale od początku.

Czytaj dalej

Lubisz pisać? Masz grupę osób, które chciały by coś pokazać i przedstawić siebie w gazecie? Wpadłeś na pomysł pracy jako dziennikarz ? Uwielbiasz swoje miejsce zamieszkania, i chcesz aby jego mieszkańcy mieli ciągły dostęp do najnowszych newsów z dzielnicy? To świetna sprawa, tylko ile kosztuje taka gazeta?

Czytaj dalej

Skład magazynów dla VFP Communications

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę przy składzie czasopism z domem mediowym VFP Communications Ltd. Jest on wydawcą trzech ogólnopolskich miesięczników:

  • „Media & Marketing Polska” – najstarszy ogólnopolski magazyn poświęcony szeroko rozumianym mediom, reklamie i marketingowi.
  • „Handel” to wydawany od 1993 roku ogólnopolski tytuł skierowany do właścicieli i kierowników sklepów z kanału tradycyjnego, hurtowni oraz producentów branży produktów szybko zbywalnych – FMCG.
  • „Food Service”, ogólnopolskie czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli gastronomii, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli.
Agenda SEM KRK w 2016 r.

Przedstawiciel Studio Grafpa miał okazję zawitać na trzecim spotkaniu pasjonatów marketingu internetowego organizowanym przez DEVA GROUP w Krakowie. Spotkanie obyło się 7 października 2016 r. w kawiarni Pauza In Garden. W spotkaniu wzięło udział 6 prelegentów, a następnie odpowiadali oni na pytania zgłoszone wcześniej przez uczestników. Oto nasze subiektywne wrażenia i podsumowanie wystąpień, oraz to co można z tego było wyciągnąć konstruktywnego dla pozycjonowania stron, czy też pozycjonowania sklepów internetowych.

Czytaj dalej

pozycjonowanie ikona

Czynnikiem, który ma coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu jest szybkość ładowania strony. Szybsza strona oznacza wyższe pozycje – google uznaje za istotną rolę użyteczności stron dostarczanych użytkownikom, zwłaszcza przy coraz częstszych wyszukiwaniach mobilnych. Szybkość swojej strony można sprawdzić narzędziami:

Czytaj dalej

Copywriter darmowe zdjęcia

Jak zwiększyć zauważalność tekstu w sieci?

Copywriter darmowe zdjęciaSam tekst – choćby był najwyższej jakości – to nie wszystko. Każdy artykuł na pierwszy rzut oka wygląda przecież jak wszystkie inne treści – jest zlepkiem literek i akapitów. Co zrobić, by pośród tysięcy innych w sieci, to właśnie nasze dzieło rzuciło się w oczy i przyciągnęło uwagę internautów? Zauważalność tekstu na tle innych jest niezwykle ważna zarówno dla blogerów, pragnących wypromować swoje strony, jak i dla copywriterów tworzących content marketing. Najprostszym sposobem na zwiększenie popularności wpisu jest dodanie do niego zdjęcia, które będzie wiązać się z tematyką artykułu. Z wielu badań wynika, iż to właśnie obrazki i fotografie przykuwają największą uwagę – warto umiejętnie wykorzystać tę możliwość. Tutaj jednak pojawia się kwestia, z którą wiele osób ma problem, bądź o której po prostu nie wie, a mianowicie to, jakie zdjęcia możemy wykorzystać w swoim wpisie.

Zdjęcia pomagają również ulepszyć naszą stronę pod kątem pozycjonowania i optymalizacji stron – odpowiednio zoptymalizowana grafika pomaga w podniesieniu pozycji strony.

Zdjęcia na bloga – skąd można pobrać bez konsekwencji?

Większości wydaje się, że wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło, pobrać zdjęcie, a następnie umieścić je w swoim tekście – bo przecież skoro są ogólnodostępne, to właśnie po to, byśmy mogli z nich korzystać. Otóż nie – i niestety nadal niewielu internautów zdaje sobie sprawę z konsekwencji, jakie mogą ich czekać za takie postępowanie. Chodzi o prawa autorskie do fotografii – wbrew pozorom podanie źródła zdjęcia także nie rozwiązuje sprawy, mimo takiego przekonania wśród ogółu. Powiada się, iż to, co nie jest wyraźnie zabronione – jest dozwolone. Jednak nawet jeśli autor danej fotografii nie zaznacza na swojej stronie wyraźnie, że nie pozwala wykorzystywać jej zawartości – tak czy tak nie powinniśmy tego robić. Lepiej napisać do autora interesującego nas dzieła z pytaniem o zgodę na wykorzystanie zdjęcia – brak przychylności wobec prośby zdarza się niezwykle sporadycznie, najczęściej zaś autor cieszy się, że jego dzieło komuś się podoba. Jednak jeśli niekoniecznie chcesz korzystać z takiej formy pozyskiwania materiałów – skorzystaj z alternatywnej metody, jaką są banki zdjęć.

Legalnie i za darmo – najlepsze banki zdjęć

Banki zdjęć to nic innego, jak serwisy, w których gromadzone są zdjęcia do dowolnego użytku -zarówno prywatnego, jak i komercyjnego – co oznacza, że zamieszczone tam fotografie można wykorzystać gdzie się chce, bez żadnych konsekwencji. Ich autorzy bowiem zrzekają się praw autorskich, dzięki czemu mamy pełną dowolność. Gdzie zatem szukać legalnych, bezpiecznych zdjęć na bloga czy do wpisu copywriterskiego? Oto lista dziesięciu najpopularniejszych miejsc:

  1. Pixabay.com

To serwis, w którym znajduje się dużo rozmaitych zdjęć. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania hasło (w języku polskim bądź angielskim), by uzyskać całkiem sporą listę, bardzo dobrych jakościowo fotografii. W zależności od tematyki, zdjęć może być nawet na kilka podstron. Serwis ten jest całkowicie darmowy.

  1. Freeimages.com

Serwis ten oferuje kilkaset tysięcy zdjęć, które wyszukiwać możemy wpisując dane hasło, bądź po kategoriach. Free Images to także baza darmowych zdjęć, jednak ma małe utrudnienie: by pobierać zdjęcia w dużej rozdzielczości, należy założyć konto w serwisie.

  1. Unsplash.com

Znajdują się tutaj zdjęcia wyśmienitej jakości. Podobnie jak w przypadku poprzedników, wystarczy wpisać hasło w pasek wyszukiwania, by otrzymać oszałamiające wyniki. Jedyny minus serwisu polega na tym, iż bezpłatnie możemy pobrać tylko 10 zdjęć co 10 dni – jednak ich jakość skutecznie rekompensuje tą niedogodność.

  1. Kaboompics.com

To kolejny serwis oferujący zdjęcia wysokiej jakości. Wyszukiwanie fotografii możliwe jest dzięki podziałowi na kategorie, albo wpisania hasła. Co ciekawe, jest to serwis prowadzony przez jedną osobę i to tylko jej zdjęcia znajdują się w serwisie. Niech to jednak nikogo nie zraża, bowiem to bank naprawdę dobrych fotografii.

  1. Flickr.com

Flickr oferuje także możliwość korzystania z darmowego zbioru zdjęć – drobna komplikacja polega wyłącznie na tym, że aby móc skorzystać z tej opcji, trzeba zaznaczyć wyszukiwanie z licencją Creative Commons. Wówczas zyskujemy sporo świetnej jakości zdjęć do dowolnego wykorzystania.

  1. Morguefile.com

To jeden z najstarszych i najpopularniejszych serwisów z darmowymi zdjęciami. Pozwala on na wykorzystywanie zdjęć zarówno w celach osobistych, jak i komercyjnych.

  1. Raaaw.com

To bardzo bogaty serwis, w którym właściwie każdy znajdzie coś dla siebie. Wyszukiwanie interesujących nas fotografii ułatwia podział na kategorie i tagi, znajdujące się u dołu strony.

  1. SplitShire.com

Serwis ten jest dość często aktualizowany, co jest jego niewątpliwie największą zaletą. Wyszukiwarka zdjęć działa bardzo sprawnie, a zdjęcia są naprawdę dobrej jakości.

  1. Picjumbo.com

Zdjęcia podzielone są tutaj na tematyczne kategorie, a także są bardzo dobrej jakości. Serwis ten pozwala na wykorzystywanie zdjęć zarówno na użytek własny, jak i komercyjny.

  1. Imcreator.com

To baza zdjęć oferująca zarówno pojedyncze fotografie, jak i tekstury, ikonki, a nawet grafiki. Do serwisu tego zdjęcia dostarcza ponad 1000 użytkowników, zaś wszystkie można wykorzystać także w celach zarobkowych.

Copywriting blog

Copywriter i copywriting – co to jest?

copywriter ikonaJeśli jesteś w miarę aktywnym użytkownikiem Internetu, nieraz spotkałeś się zapewne z terminem copywriter. W dowolnym tłumaczeniu słowo to kojarzy się z kimś kopiującym coś, a jednocześnie piszącym, tworzącym. Copywriting jednak nie ma nic wspólnego z dublowaniem treści bądź przepisywaniem czegoś – wręcz przeciwnie! Kim więc jest copywriter i na czym polega jego praca? Najprościej mówiąc – jest to osoba zajmująca się tworzeniem treści: najczęściej tekstów i sloganów reklamowych – nie tylko tych publikowanych w sieci, ale także w prasie, radiu, telewizji oraz na ulotkach i broszurach reklamowych. To zawód, w obręb którego wchodzi dość sporo – stanowisko to łączy w sobie bowiem obowiązki (i wymaga przy tym umiejętności) redaktorskich, dziennikarskich oraz marketingowych. Copywriter kojarzy się przeważnie z pracownikiem agencji reklamowej, jednak jest to skojarzenie dość niesprawiedliwe względem tego, czym naprawdę się zajmuje. W praktyce bowiem uczestniczy on w całym procesie tworzenia materiału w różnych miejscach: począwszy od ustalenia oprawy graficznej, poprzez tworzenie tekstów, a nawet pisanie scenariuszy filmów reklamowych aż do radiowych spotów. Copywriter może pracować w agencji marketingowej, ale także w wydawnictwie bądź jako wolny strzelec – podejmując się pojedynczych zleceń.

Czy każdy może zostać copywriterem?

Co jest najważniejsze w pracy copywritera? Przede wszystkim predyspozycje – wykształcenie kierunkowe, takie jak dziennikarstwo, filologia polska czy studia związane z marketingiem i reklamą mogą pomóc w tym zawodzie, lecz bez określonych umiejętności nie ma dobrego copywritera. Przede wszystkim trzeba biegle i bezbłędnie posługiwać się językiem, w jakim tworzy się tekst (oraz znać pewne jego schematy), a także bezbłędnie przełożyć myśli na słowo pisane. Umiejętność pracy pod presją czasu to kolejna cecha, bez której ciężko być skutecznym copywriterem – niejednokrotnie trzeba błyskawicznie reagować na działania konkurencji bądź wywalczyć dla siebie zlecenie. To branża, w której kreatywność i lotność umysłu są najważniejszymi cechami. Obok copywritera tworzącego wysokiej jakości treści, istnieje także zawód seo – copywritera. Tym różni się on od samego copywritera, iż tworzy takie treści na strony internetowe, których zadaniem jest poprawienie pozycji danej strony w wyszukiwarkach.

Jak zacząć i gdzie szukać zleceń?

Do tego, by zostać copywriterem, droga nie jest wcale ani długa, ani wyboista. Najtrudniejsze są początki, a więc znalezienie sposobu na to, jak przebić się wśród konkurencji (a tej, zwłaszcza w seo – copywritingu, nie brak) i dać się zauważyć, a następnie uczynić swoje nazwisko znaczącym w branży. Na starcie najłatwiej zacząć właśnie od seo – copywritingu, pisząc proste i średniej jakości tak zwane precle – a więc teksty pisanie głównie po to, by zobaczyły je roboty Google. W takich treściach nie jest ważna jakość, a fraza kluczowa dla danej strony. Oprócz precli początkujący seo – copywriter zajmuje się także pisaniem tekstów na blogi zapleczowe (prowadzące do strony Klienta), a także opisów do katalogów. Zarobki na początku nie będą oszałamiające – pierwsze kilka, czy nawet kilkanaście miesięcy to czas głównie na zdobywanie doświadczenia i poznawania charakterystyki zawodu – wtedy bardziej dorobisz niż zarobisz. W sieci istnieje kilka stron, na których można zaprezentować swoją twórczość – pokazać bloga, napisać przykładowy tekst, walczyć o zlecenia. Kilka najpopularniejszych miejsc w sieci dla freelancerów to na przykład: freelancer.com, getak.pl, inclick.pl oraz oferia.pl. Jeśli poczułeś, że to zajęcie dla Ciebie – spróbuj od razu!

Dla wygody naszych klientów uruchomiliśmy nowe połączenie telefoniczne – stacjonarne. Pozwoli na lepszą jakość rozmów oraz niższą cenę połączeń dla osób posiadających płatne rozmowy. Można korzystać z niego w godzinach od 8-16-tej. Numer to: 12 31-44-998

Sprawdź jak możesz się z nami skontaktować.