Skład podręcznika dla Pfron

Druk książki to nie bułka z masłem, ale proces składający się z wielu, równie istotnych etapów i elementów. Niestety – nie każda osoba ma tego świadomość i stąd często pojawiają się problemy. Oczywiście nie można oczekiwać od każdego pisarza, że będzie obeznany we wszystkich tajnikach druku, niemniej jednak podstawowa wiedza jest jak najbardziej mile widziana i warto się o nią postarać, nawet jeśli księgarnia, z którą podejmuje się współpracę tego nie robi. W tym celu przygotowaliśmy niniejszy poradnik, który może mocno pomóc zrozumieć zagadnienie poruszane w temacie.

Czytaj dalej

Magazyny firmowe, tudzież custom publishing, świetnie wspierają realizacje celów marketingowych, komunikacyjnych i public relations. Co więcej, taka forma komunikacji buduje kulturę organizacji i polepsza konkurencyjność firmy. Jak więc się za to zabrać?  Czytaj również o ofercie Studia Grafpa na custom publishing.

Czytaj dalej

Skład podręcznika dla Pfron

Rozróżnienie obydwu pojęć wielu osobom sprawia trudność- wydawać by się mogło, że mają one zbliżone, jeżeli nawet nie identyczne, znaczenie. Okazuje się jednak, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

Czytaj dalej

Aby stworzyć publikację elektroniczną, należy wykonać korektę i edycję tekstu, zupełnie jak w przypadku publikacji drukowanych. Jedyną różnicę stanowi fakt, że książka, artykuł bądź tomik poezji pojawia się wyłącznie w wersji on-line. Autor wraz z redaktorem ustalają ostateczną wersję dzieła, następnie należy wykonać skład w specjalnie przystosowanym do tego programie (na przykład Adobe InDesign), nadać numer ISBN, wreszcie – jeśli jest taka potrzeba – dodać niezbędną grafikę. W międzyczasie powstaje jeszcze projekt okładki. W przypadku wersji elektronicznej wykonanie wszelkich czynności związanych z etapem druku nie jest już konieczne.

Czytaj dalej

Optymalnie skonstruowana gazeta czy czasopismo, powinna aktywnie wspierać sprzedaż prasy i innych produktów czytelniczych, a klientowi zapewniać to czego klient najbardziej chce, czyli przejrzystej zawartości tekstu, zachowania odpowiedniej estetyki, merytorycznej treści oraz względnej manewrowości w poruszaniu się po tekście. Sprawdź naszą ofertę projektowania magazynów.

Czytaj dalej

Custom publishing - skład kwartalnika

Za wizerunkowy aspekt korporacji odpowiada nie tylko logo czy strona internetowa. Sprawdzonym narzędziem o charakterze promocyjnym i reklamowym są katalogi i broszury, w których klient znajdzie informacje o przedsiębiorstwie. Dlatego tak ważne jest, żeby katalog został zaprojektowany skrupulatnie, krok po kroku z uwzględnieniem strategii marketingowej. O zaprojektowanie katalogu możemy zwrócić się do agencji reklamowej, która wykona dla nas estetyczny projekt i dostosuje jego formę do specyfikacji naszej firmy. Zaczynamy od wyboru agencji reklamowej lub grafika, który zajmie się identyfikacją folderu dla naszej firmy. Na tym etapie posiłkujemy się rankingami lub korzystamy z portali zrzeszających freelancerów.

Czytaj dalej

Ewydanie - rozkładówka

Aktualnie, wszystkie gazety i czasopisma są przygotowywane komputerowo. Operator DTP jest odpowiedzialny za skład i przygotowanie do druku. Nie jest to praca łatwa i wymaga konkretnego wykształcenia, ale zapotrzebowanie na operatorów DTP jest duże. Pomimo stresu, który odczuwają pracownicy, branża jest bardzo rozwojowa i łatwa o awans. Ale od początku.

Czytaj dalej

Lubisz pisać? Masz grupę osób, które chciały by coś pokazać i przedstawić siebie w gazecie? Wpadłeś na pomysł pracy jako dziennikarz ? Uwielbiasz swoje miejsce zamieszkania, i chcesz aby jego mieszkańcy mieli ciągły dostęp do najnowszych newsów z dzielnicy? To świetna sprawa, tylko ile kosztuje taka gazeta?

Czytaj dalej

Skład magazynów dla VFP Communications

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę przy składzie czasopism z domem mediowym VFP Communications Ltd. Jest on wydawcą trzech ogólnopolskich miesięczników:

  • „Media & Marketing Polska” – najstarszy ogólnopolski magazyn poświęcony szeroko rozumianym mediom, reklamie i marketingowi.
  • „Handel” to wydawany od 1993 roku ogólnopolski tytuł skierowany do właścicieli i kierowników sklepów z kanału tradycyjnego, hurtowni oraz producentów branży produktów szybko zbywalnych – FMCG.
  • „Food Service”, ogólnopolskie czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli gastronomii, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli.
Agenda SEM KRK w 2016 r.

Przedstawiciel Studio Grafpa miał okazję zawitać na trzecim spotkaniu pasjonatów marketingu internetowego organizowanym przez DEVA GROUP w Krakowie. Spotkanie obyło się 7 października 2016 r. w kawiarni Pauza In Garden. W spotkaniu wzięło udział 6 prelegentów, a następnie odpowiadali oni na pytania zgłoszone wcześniej przez uczestników. Oto nasze subiektywne wrażenia i podsumowanie wystąpień, oraz to co można z tego było wyciągnąć konstruktywnego dla pozycjonowania stron, czy też pozycjonowania sklepów internetowych.

Czytaj dalej